- Příspěvky: 8
- Obdržená poděkování 0
Návrh raketového motoru
- Pepe
- Offline
- Nováček
Méně
Více
9 roků 10 měsíců zpět #2582
od Pepe
Odpověděl Pepe pro téma Návrh raketového motoru
jj, není nad pořádnou kouřovou stopu (už jen pro lepší sledovatelnost aktuální polohy).
Já jsem zjistil, že řada z nás v podstětě vyrábí rakety qassam
Já jsem zjistil, že řada z nás v podstětě vyrábí rakety qassam
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
9 roků 10 měsíců zpět #2581
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Návrh raketového motoru
Jen jsem to v rychlosti přeletěl a je to tak ,hned na začátku je zmínka o použití průmyslové homogení TPH jenž je na bázi NC a NG . Více méně nic pro modeláře.
Nikde jsem nenašel že by se tyto motory krom vyjímky naších ROS používaly . naprostá většina současných motorů pro modeláře je na bázi CP/AP. Potom tzv. "cukrové" a malý výkony BP motory. Samozřejmě vyjímku ještě tvoří hybridní motory.
Homogení motory na bázi NC/NG jsou takové jak říkám pšouky v prvotní chvíli dostanou kopanec jak prase a pak už letí jen obrovskou setrvačností. Zmiňovaný výpočet určil max. délku hoření na 1,18 sec.
Není ale nad to když za raketou pěkně dlouho šlehají plameny doprovázené krásnou zvukovou stopou.
Jinak práce je to samozřejmě pěkná a autora to jistě i bavilo. Což třeba o mnoho prací z plzenské univerzity /pokud se záhadně neztratily / říci rozhodně nelze.
Nikde jsem nenašel že by se tyto motory krom vyjímky naších ROS používaly . naprostá většina současných motorů pro modeláře je na bázi CP/AP. Potom tzv. "cukrové" a malý výkony BP motory. Samozřejmě vyjímku ještě tvoří hybridní motory.
Homogení motory na bázi NC/NG jsou takové jak říkám pšouky v prvotní chvíli dostanou kopanec jak prase a pak už letí jen obrovskou setrvačností. Zmiňovaný výpočet určil max. délku hoření na 1,18 sec.
Není ale nad to když za raketou pěkně dlouho šlehají plameny doprovázené krásnou zvukovou stopou.
Jinak práce je to samozřejmě pěkná a autora to jistě i bavilo. Což třeba o mnoho prací z plzenské univerzity /pokud se záhadně neztratily / říci rozhodně nelze.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pepe
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 8
- Obdržená poděkování 0
9 roků 10 měsíců zpět #2579
od Pepe
Odpověděl Pepe pro téma Návrh raketového motoru
Krásná práce! Mít toho jako bakalářku, panečku, to by se to studovalo! Co jsem pochopil, tak jako palivo je tam navženo něco s ISP kolem 230s, nějaké bezdýmé zrno?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 6 měsíců zpět - 10 roků 6 měsíců zpět #1741
od Mirek
Návrh raketového motoru vytvořil uživatel Mirek
Pro zájemce o tuto problematiku , je zde link na bakalářskou práci z VUT Brno zaměřenou na otázku "Návrhu raketového motoru". Má 76 stránek
www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_v...ne.php?file_id=14044
Cílem této práce je navrhnout raketový motor na tuhou pohonnou hmotu s dostatečným výkonem pro vynesení zátěže o hmotnosti 500 gramů do výšky 1500 metrů. A dále navrhnout základní uspořádání rakety, která by tento motor využila.
Návrh motoru se řeší nejprve teoreticky. Tedy bez ohledu na dostupnost konstrukčního materiálu, paliva a výrobních technologií. Po vyřešení této teoretické části je na se v řešení zohlední dostupnost výše zmíněných prostředků. To znamená nejprve určit vhodné a dostupné palivo a podle parametrů tohoto paliva přepracovat konstrukci motoru v závislosti na dostupných konstrukčních materiálech a výrobních prostředcích.
Mirek
www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_v...ne.php?file_id=14044
Cílem této práce je navrhnout raketový motor na tuhou pohonnou hmotu s dostatečným výkonem pro vynesení zátěže o hmotnosti 500 gramů do výšky 1500 metrů. A dále navrhnout základní uspořádání rakety, která by tento motor využila.
Návrh motoru se řeší nejprve teoreticky. Tedy bez ohledu na dostupnost konstrukčního materiálu, paliva a výrobních technologií. Po vyřešení této teoretické části je na se v řešení zohlední dostupnost výše zmíněných prostředků. To znamená nejprve určit vhodné a dostupné palivo a podle parametrů tohoto paliva přepracovat konstrukci motoru v závislosti na dostupných konstrukčních materiálech a výrobních prostředcích.
Mirek
Poslední změna: 10 roků 6 měsíců zpět uživatelem Mirek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.251 sekund