- Příspěvky: 7
- Obdržená poděkování 0
×
Vítejte ve fóru Rakeťáci!
Řekněte nám a našim členům, kdo jste, co se vám líbí a proč jste se stali členem těchto webových stránek.
Vítáme všechny nové uživatele a doufáme, že se budeme vídat častěji!
Řekněte nám a našim členům, kdo jste, co se vám líbí a proč jste se stali členem těchto webových stránek.
Vítáme všechny nové uživatele a doufáme, že se budeme vídat častěji!
Vracím se k raketám
- Bizon
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
- Energetic materials fan
Méně
Více
11 roků 3 dní zpět #1225
od Bizon
Odpověděl Bizon pro téma Re: Vracím se k raketám
Tak proběhly první 2 testovací lety, zatím bohužel bez kamery, ale brzo bude.
Motory z hliníkové trubky 30x2, vnitřní průměr 26mm, výška plnění 60mm, kanálek po celé délce 10mm. Tryska z pořádně vypálené keramické hlíny 8mm. Zahrazení 40-100.
Palivo první podle webu LK: 72% AP(cca 200 mikronů), 23% Lukoprenu N Super, 5% Al (pyro), +1% Fe2O3. Hmotnost paliva 45g. Jádro vkládané v Pandym doporučením papírovém lineru.
Motor letěl slušně, rozjezd podle předpokladu ne extra razantní, překvapil mně ale až zbytečně klidný průběh, skoro žádný plamen ani jiskry, žádný dým, a žádný čoud!
Proto jsem na 2. pokus přidal hliníku na 10% (70/20/10). Plamen i zvuk o něco lepší, ale pořádný dým pořád nikde:( Palivo se mi zatím zdá super když i bez pořádných zkušeností oba motory letěly dobře, ale přecejen jsem chtěl udělat krok od sorbitolu nejen v Isp, ale i v efektnosti letu! Určitě budu zvedat zahrazení což může pomoct, na začátek jsem volil pro jistotu malé. A taky zkusím palivo s ještě větším podílem Al. Profesionální výkonné APCP je 70/15/15, tak zkusím 65/20/15 (nemám technické možnosti jít s pojivem pod 20%.)
Rozhodně budu bádat dál, v tomto palivu vidím určitě potenciál protože zpracovatelnost je skvělá, Isp podle odborné publikace nad 2300Ns/kg, a při chodu hořelo kultivovaně. Časem přidám nějaká videa...
Motory z hliníkové trubky 30x2, vnitřní průměr 26mm, výška plnění 60mm, kanálek po celé délce 10mm. Tryska z pořádně vypálené keramické hlíny 8mm. Zahrazení 40-100.
Palivo první podle webu LK: 72% AP(cca 200 mikronů), 23% Lukoprenu N Super, 5% Al (pyro), +1% Fe2O3. Hmotnost paliva 45g. Jádro vkládané v Pandym doporučením papírovém lineru.
Motor letěl slušně, rozjezd podle předpokladu ne extra razantní, překvapil mně ale až zbytečně klidný průběh, skoro žádný plamen ani jiskry, žádný dým, a žádný čoud!
Proto jsem na 2. pokus přidal hliníku na 10% (70/20/10). Plamen i zvuk o něco lepší, ale pořádný dým pořád nikde:( Palivo se mi zatím zdá super když i bez pořádných zkušeností oba motory letěly dobře, ale přecejen jsem chtěl udělat krok od sorbitolu nejen v Isp, ale i v efektnosti letu! Určitě budu zvedat zahrazení což může pomoct, na začátek jsem volil pro jistotu malé. A taky zkusím palivo s ještě větším podílem Al. Profesionální výkonné APCP je 70/15/15, tak zkusím 65/20/15 (nemám technické možnosti jít s pojivem pod 20%.)
Rozhodně budu bádat dál, v tomto palivu vidím určitě potenciál protože zpracovatelnost je skvělá, Isp podle odborné publikace nad 2300Ns/kg, a při chodu hořelo kultivovaně. Časem přidám nějaká videa...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 2 týdnů zpět #1207
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Vracím se k raketám
Zdravím
Já pořád říkám ,že svět je malý a všichni se nakonec v podstatě známe.
Že Zdendu pozdravuji...dloho jsem s ním nějak nemluvil. U AP paliva se dělá váleček ten se vloží tesně do takové papírové trubky /lajneru /a to vše se dá do motoru. Vše je natěsno + to těsní sada ruzných obyčejných O kroužků. Ty palivová jádra jsou ještě navic nalisovaná do papírových trubek . Ty lajnery jsou dál papírové a nebo u větších motorů už fenolpapírové.
Jinak přeji hodně uspěchů při konstrukci ,na AP motorech bádá spusta lidí s různým uspěchem /spíše neuspěchem/. Ale i přes nezdary " výzkum by něměl být zastaven !"
Mít tak více času!! v AP/Silikonkách vidím určitý potenciál !
Můj jediný pokus AP/Silikon
Dál jsem se nedostal především pro nedostatek času a práce na jiných motorech.
Já pořád říkám ,že svět je malý a všichni se nakonec v podstatě známe.
Že Zdendu pozdravuji...dloho jsem s ním nějak nemluvil. U AP paliva se dělá váleček ten se vloží tesně do takové papírové trubky /lajneru /a to vše se dá do motoru. Vše je natěsno + to těsní sada ruzných obyčejných O kroužků. Ty palivová jádra jsou ještě navic nalisovaná do papírových trubek . Ty lajnery jsou dál papírové a nebo u větších motorů už fenolpapírové.
Jinak přeji hodně uspěchů při konstrukci ,na AP motorech bádá spusta lidí s různým uspěchem /spíše neuspěchem/. Ale i přes nezdary " výzkum by něměl být zastaven !"
Mít tak více času!! v AP/Silikonkách vidím určitý potenciál !
Můj jediný pokus AP/Silikon
Dál jsem se nedostal především pro nedostatek času a práce na jiných motorech.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bizon
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
- Energetic materials fan
Méně
Více
- Příspěvky: 7
- Obdržená poděkování 0
11 roků 2 týdnů zpět #1205
od Bizon
Odpověděl Bizon pro téma Re: Vracím se k raketám
Čau Pandy,
my se trochu známe, dělám doktorát pod Dr.Soferem, mluvili jsme spolu párkrát když jsi za ním byl...
Jo, motory na klacku, to je zatím moje liga. Ale rád slyším že to je přirozený vývojový krok. Už jsem si hrál i s výrobou laminátových trubek, takže věřím že časem dostanu nutkání postavit komplet pořádnou raketu.
K těm reloadům bych se rovnou zeptal... Se sorbitem je volně vložené jádro jasná cesta, ale u AP/Al/silikon jsem hodlal jít cestou case-bonded paliva. Nevím jak jinak zařídit aby palivo nechytlo i na vnějším povrchu, a jak snadno udělat kanálek na zapálení hlavice/vymetení padáku... Budu rád za veškeré rady. Formy na trysky mi bohužel ještě nevysoustružili, ale už chcu začít experimentovat s plněním paliva do prázdného pláště...
my se trochu známe, dělám doktorát pod Dr.Soferem, mluvili jsme spolu párkrát když jsi za ním byl...
Jo, motory na klacku, to je zatím moje liga. Ale rád slyším že to je přirozený vývojový krok. Už jsem si hrál i s výrobou laminátových trubek, takže věřím že časem dostanu nutkání postavit komplet pořádnou raketu.
K těm reloadům bych se rovnou zeptal... Se sorbitem je volně vložené jádro jasná cesta, ale u AP/Al/silikon jsem hodlal jít cestou case-bonded paliva. Nevím jak jinak zařídit aby palivo nechytlo i na vnějším povrchu, a jak snadno udělat kanálek na zapálení hlavice/vymetení padáku... Budu rád za veškeré rady. Formy na trysky mi bohužel ještě nevysoustružili, ale už chcu začít experimentovat s plněním paliva do prázdného pláště...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 3 týdnů zpět #1200
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Vracím se k raketám
I rakeťáci se dělí na ještě další podskupiny jedna z nich je skupina " motory na klacku" . Samozřejmě to není myšleno nějak hanobně ale i já si pamatuji ,že v prvotní éře raket tato skupina patřila k největší. Kdo pamatuje legendární setkání a předváděčky " U lednice" mě jistě dá za pravdu. Raketové motory mají pochopitelně svojí technickou omezenost a čím větší a silnější tím jsou kladeny i větší požadavky na konstrukci. Papírová trubka má prostě svoje hranice a meze pevnosti a dál už jít nejde. Pokud konstruktér jde dál ,tak chtě nechtě musí jít dnes již osvědčeným směrem a to reloud s výměnnýma náplněma. A tady je ta hranice ,kovový motor sice na klacek jde přidělat ale jeho pád z výšin už nese riziko poškození,takže každý konstruktér který do kovového motoru vložil poměrně hodně usilí a hlavně peněz o něj nechce přijít takže nevyhnutelně následuje nějaká raketa s padákem aby se motor nepoškodil . Když se to osvědčí a je u toho více diváků tak konstruktérovi je trochu stydno ,že tak pěkný motor je v hnusné raketě z trubky od koberce s šišatou špicí .Tak si dá práci vybrousí to nalakuje ,špici si bud koupí či věnuje neskonalé usilí do simetrie pěkně to vybarví a ejhle...je tu raketa . Dalším stupněm je ,že přemejšlí co takhle postavit model nějaké skutečné rakety když už mám pěkný a silný motor??
To je prostě evoluce v praxi. A touto evolucí prošlo mnoho rakeťáků.
To je prostě evoluce v praxi. A touto evolucí prošlo mnoho rakeťáků.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bizon
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
- Energetic materials fan
Méně
Více
- Příspěvky: 7
- Obdržená poděkování 0
11 roků 3 týdnů zpět #1197
od Bizon
Odpověděl Bizon pro téma Re: Vracím se k raketám
Uznávám, místo není zrovna ideální. Začínali jsme totiž na raketkách které neměly dostatečný impuls aby z prostoru vyletěly, ale pak impuls rostl a my jsme nějak pozapomněli znovu zvážit místo odpalu=/
Barák na videu jsou navíc vysokoškolské koleje chemiků, tak jsem si říkal že to podkreslí jejich atmosféru=) A na druhé straně je VŠE, jejíž případné bombardování by mi přišlo jako jednoznačné vyjádření názoru na tuto školu=)
S novýma raketama už samozřejmě nemám v úmyslu požívat totéž místo, zpětně se za to trochu stydím a jsu rád že nedošlo k žádné škodě...
Barák na videu jsou navíc vysokoškolské koleje chemiků, tak jsem si říkal že to podkreslí jejich atmosféru=) A na druhé straně je VŠE, jejíž případné bombardování by mi přišlo jako jednoznačné vyjádření názoru na tuto školu=)
S novýma raketama už samozřejmě nemám v úmyslu požívat totéž místo, zpětně se za to trochu stydím a jsu rád že nedošlo k žádné škodě...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Koudy
- Offline
- Moderátor
11 roků 3 týdnů zpět #1195
od Koudy
Odpověděl Koudy pro téma Re: Vracím se k raketám
Ahoj, tak tě tady vítám!
Budeme všichni rádi, když s námi budeš sdílet své zkušenosti a poznatky.
Jak jsem se koukal na tvé video, tak jsem žasl nad tvými pokusy mezi paneláky. Nemáš strach, že někomu zapalíš obývák?
Budeme všichni rádi, když s námi budeš sdílet své zkušenosti a poznatky.
Jak jsem se koukal na tvé video, tak jsem žasl nad tvými pokusy mezi paneláky. Nemáš strach, že někomu zapalíš obývák?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.304 sekund