- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 9
Tištěnka 50mm
- Přibyl
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
3 roků 3 měsíců zpět #5562
od Přibyl
Odpověděl Přibyl pro téma Tištěnka 50mm
Tak jsem se konečně dostal k otestování přes zimu přestavěné tištěnky.
Proběhla přestavba na dualdeploment. Malý padák pod hlavicí a velký v půleném trupu.
Řízeno vlastním altimetrem na bázi arduina, barometru a akcelerometru.
Respektive toto byl druhý pokus. První skončil havárií kvůli banální chybě. Postavil jsem si další kus svého altimetru, ale osadil jsem koncové mosfety jiné a pak opomenul ostestovat s palníky. Ačkoliv parametricky mělo jít o lepší volbu, tak proud do palníků výmětů byl nedostatečný. Hlavici jsem vykopával dlouho
Data z volného pádu ale taky nejsou k zahození. Snažil jsem se do programu napsat kontrolu otevření brzdícího padáku. Po výmetu v apogeu program hlídá sestupnou rychlost a pokud se vyhodnotí selhání padáku, tak má jít hlavní padák ven hned a ne až v nastavené výšce. Vyhodnocení proběhlo správně, ale ani druhý mosfet nezvládl zapálit výmet.
Jinak druhý pokus dopadl lépe, ale bohužel co fungovalo na zemi, nefungovalo ve vzduchu. Ráz od výmetu hlavice a brzdícího padáku mě rozseparoval trup a vypadl v apogeu i hlavní padák. Brzdící nakonec ve videu není ani vidět.
Budu muset přidat nějaký střižný kolíček, nebo přemýšlím, zda by nestačilo zvenku trup jistit páskou, nebo zda zkusit udělat spoj ještě víc na těsno.
Výmět hlavního padáku je slyšet na prázdno v 50m.
Raketa celkově ztěžkla, takže to létá celkem nízko, ale s tím jsem počítal. Začínám pracovat na silnějším motoru a finišuju další stupeň. Při návrhu altimetru jsem s tím počítal.
Proběhla přestavba na dualdeploment. Malý padák pod hlavicí a velký v půleném trupu.
Řízeno vlastním altimetrem na bázi arduina, barometru a akcelerometru.
Respektive toto byl druhý pokus. První skončil havárií kvůli banální chybě. Postavil jsem si další kus svého altimetru, ale osadil jsem koncové mosfety jiné a pak opomenul ostestovat s palníky. Ačkoliv parametricky mělo jít o lepší volbu, tak proud do palníků výmětů byl nedostatečný. Hlavici jsem vykopával dlouho
Data z volného pádu ale taky nejsou k zahození. Snažil jsem se do programu napsat kontrolu otevření brzdícího padáku. Po výmetu v apogeu program hlídá sestupnou rychlost a pokud se vyhodnotí selhání padáku, tak má jít hlavní padák ven hned a ne až v nastavené výšce. Vyhodnocení proběhlo správně, ale ani druhý mosfet nezvládl zapálit výmet.
Jinak druhý pokus dopadl lépe, ale bohužel co fungovalo na zemi, nefungovalo ve vzduchu. Ráz od výmetu hlavice a brzdícího padáku mě rozseparoval trup a vypadl v apogeu i hlavní padák. Brzdící nakonec ve videu není ani vidět.
Budu muset přidat nějaký střižný kolíček, nebo přemýšlím, zda by nestačilo zvenku trup jistit páskou, nebo zda zkusit udělat spoj ještě víc na těsno.
Výmět hlavního padáku je slyšet na prázdno v 50m.
Raketa celkově ztěžkla, takže to létá celkem nízko, ale s tím jsem počítal. Začínám pracovat na silnějším motoru a finišuju další stupeň. Při návrhu altimetru jsem s tím počítal.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Přibyl
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 9
4 roků 2 měsíců zpět #5420
od Přibyl
Odpověděl Přibyl pro téma Tištěnka 50mm
Ahoj.
Tak jsem se dostal k dalšímu letu tištěnky.
Motor je sorbitolový kanálkový teoreticky cca 36Ns. Reálně to bude méně, protože část TPH nad kanálkem je tam v roli stopovky/zpoždění.
Motor je myslím slabý.
Měl jsem připravenou sadu větších motorů cca 80Ns, ale trubka z které jsem je dělal má tenčí stěnu a v jednom se mě při statickém testu udělala ke konci hoření nad tryskou dírka, tak jsem k nim neměl důvěru.
Stěna by asi byla tlustá dost, ale vnitřní část je nějak divně navinutá, že se návin nepřekrývá a je tam tak zeslabená. Vymázával jsem to epoxidem, ale asi blbě, nebo to nestačilo.
Zbylé kusy ale OK.
Jinak raketa utrpěla drobné poškození při přistání. Prasklý jeden stabilizátor. Padák jsem dimenzoval podle nějaké tabulky taky, ikdyž se mě subjěktivně zdál malý. Budu muset dát větší.
Stabíky jsou výměnné, takže už opraveno.
Tak jsem se dostal k dalšímu letu tištěnky.
Motor je sorbitolový kanálkový teoreticky cca 36Ns. Reálně to bude méně, protože část TPH nad kanálkem je tam v roli stopovky/zpoždění.
Motor je myslím slabý.
Měl jsem připravenou sadu větších motorů cca 80Ns, ale trubka z které jsem je dělal má tenčí stěnu a v jednom se mě při statickém testu udělala ke konci hoření nad tryskou dírka, tak jsem k nim neměl důvěru.
Stěna by asi byla tlustá dost, ale vnitřní část je nějak divně navinutá, že se návin nepřekrývá a je tam tak zeslabená. Vymázával jsem to epoxidem, ale asi blbě, nebo to nestačilo.
Zbylé kusy ale OK.
Jinak raketa utrpěla drobné poškození při přistání. Prasklý jeden stabilizátor. Padák jsem dimenzoval podle nějaké tabulky taky, ikdyž se mě subjěktivně zdál malý. Budu muset dát větší.
Stabíky jsou výměnné, takže už opraveno.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Přibyl
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 9
4 roků 3 měsíců zpět #5404
od Přibyl
Odpověděl Přibyl pro téma Tištěnka 50mm
Tak jsem natiskl formu na zátky a odlil z betonu. Pasuje na těsno. Stěny opatlané expoxi 1200 a zbytek zpoždění zalitý epozidem. Všechny testované kusy vydržely i s větším zahrazením. Vydržely i kusy zalité jen obyčejným epoxidem bez zátky. Kupodivu vydržel i jeden kus zalitý černým epoxidem co mě zbyl od minula. Asi i ten černý rychlo epoxid po vytvrzení v řádu týdnu drží hned lépe. Asi půjdu dál cestou těch zátek. Klesne spotřeba drahého epoxidu.
Tištěnka zatím neletěla, neb o víkendu bylo extra hnusně.
Zajímavé je, že kusy s delším kanálkem a teoretickým zahrazením k 140 mají po vyhoření trysku rozšířenou z 6mm na cca 8mm. Kusy s kratším kanálkem a zahrazením teoreticky k 120 mají po vyhoření trysku ablací rozšířenou z 6mm na 7mm.
Má to jakýsi samoregulační prvek
Tištěnka zatím neletěla, neb o víkendu bylo extra hnusně.
Zajímavé je, že kusy s delším kanálkem a teoretickým zahrazením k 140 mají po vyhoření trysku rozšířenou z 6mm na cca 8mm. Kusy s kratším kanálkem a zahrazením teoreticky k 120 mají po vyhoření trysku ablací rozšířenou z 6mm na 7mm.
Má to jakýsi samoregulační prvek
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Přibyl
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 9
4 roků 3 měsíců zpět #5402
od Přibyl
Odpověděl Přibyl pro téma Tištěnka 50mm
Jojo. Ja si vsiml uz predtim, ze epoxidova zatka je po vyhoreni motoru zmekla. Ale vydrzela.
Tenhle cerny epoxid ale pri horeni na atmosferickem tlaku zmekl, ze pri horeni regulerne bublal.
Tistenka je opravena a pripravena na dalsi start. Mam pripravenou dalsi varku motoru na plneni. Myslim, zekdyz zatku odleju z epoxidu 1200 a necham vyzrat jako prvni varku, tak to bude OK. Ale premyslim, ze natisknu formicku a udelam zatky z cementu a vlepim je tam.
Tenhle cerny epoxid ale pri horeni na atmosferickem tlaku zmekl, ze pri horeni regulerne bublal.
Tistenka je opravena a pripravena na dalsi start. Mam pripravenou dalsi varku motoru na plneni. Myslim, zekdyz zatku odleju z epoxidu 1200 a necham vyzrat jako prvni varku, tak to bude OK. Ale premyslim, ze natisknu formicku a udelam zatky z cementu a vlepim je tam.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
4 roků 3 měsíců zpět #5401
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Tištěnka 50mm
Epoxid je očividně termoplastický , tepelným namáháním ztrácí velice rychle mechanické a hlavně pevnostní parametry. Jistě by pomohlo dát mezi epoxid a palivo tepelnou izolaci , stačilo by tak 2-3 mm tlustou papírovou podložku a to tak aby těsnila, tj přesně doléhala kolem stěn
Poděkovali: Přibyl
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Přibyl
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 70
- Obdržená poděkování 9
4 roků 3 měsíců zpět #5399
od Přibyl
Odpověděl Přibyl pro téma Tištěnka 50mm
No a první let bohužel nevyšel v důsledku selhání motoru.
Krátce po startu došlo k protržení či propálení motoru těsně pod zátkou a také k propálení motorového lože. Tlak vyrazil hlavici i padák v náboji ven. Padák se vzhledem k rychlosti utrhnul. Škody jsou zlomená papírová trubka a propálené motorové lože.
Motor je papírová trubka s vnitřním průměrem 25mm. Palivo sorbitolové. Tryska betonová 6mm + oblití epoxidem. Zátku dělám tak, že na jádro motoru dám cca 1cm dlouhý malý váleček TPH a zaleju expoxidem. Nahoru pak Vesuvit a překrytí papírem.
Kanálek 30mm o průměru 6mm.
První várka motorů fungovala naprosto spolehlivě při statyckých testech.
Druhou várku motorů jsem udělal napůl s kanálkem 30mm a napůl s kanálkem 40mm (vzhledem k ablaci trysky jsem chtěl zkusit vyšší zahrazení).
Skoro všechny motory s kanálkem 40mm se mě protrhly pod zátkou.
Zkusil jsem motor s 30mm kanákem a ten byl OK. Do rakety jsem tedy osadil motor s nižším zahrazením a protrhl se stejně.
Nejsem si jistý, proč se mě druhá várka motorů takto trhá. Přitom mají o fous tlustší stěnu, než ty první.
Podezřívám použitý epoxid na zátku. První várku jsem zalýval klasickým epoxidem 1200.
Na druhé várce jsem použil na první vrstu zátky (a taky to při manipulaci opatlalo stěny trubky) takový ten dvousložkový černo/bílý rychloepoxid. Je hustší a tolik neteče. Až na něj jsem dolýval klasický epoxid 1200.
Teorie je, že ten černý epoxid tolik nepřilnul ke stěnám. Taky jsem ho pak po selhání rakety zloušel kus na papírku zapálit a překvapilo mě, jak se ochotně tavil a hořel.
Nejpíš to tedy profouklo okolo zátky a proudící spaliny pak propálí stěnu.
Krátce po startu došlo k protržení či propálení motoru těsně pod zátkou a také k propálení motorového lože. Tlak vyrazil hlavici i padák v náboji ven. Padák se vzhledem k rychlosti utrhnul. Škody jsou zlomená papírová trubka a propálené motorové lože.
Motor je papírová trubka s vnitřním průměrem 25mm. Palivo sorbitolové. Tryska betonová 6mm + oblití epoxidem. Zátku dělám tak, že na jádro motoru dám cca 1cm dlouhý malý váleček TPH a zaleju expoxidem. Nahoru pak Vesuvit a překrytí papírem.
Kanálek 30mm o průměru 6mm.
První várka motorů fungovala naprosto spolehlivě při statyckých testech.
Druhou várku motorů jsem udělal napůl s kanálkem 30mm a napůl s kanálkem 40mm (vzhledem k ablaci trysky jsem chtěl zkusit vyšší zahrazení).
Skoro všechny motory s kanálkem 40mm se mě protrhly pod zátkou.
Zkusil jsem motor s 30mm kanákem a ten byl OK. Do rakety jsem tedy osadil motor s nižším zahrazením a protrhl se stejně.
Nejsem si jistý, proč se mě druhá várka motorů takto trhá. Přitom mají o fous tlustší stěnu, než ty první.
Podezřívám použitý epoxid na zátku. První várku jsem zalýval klasickým epoxidem 1200.
Na druhé várce jsem použil na první vrstu zátky (a taky to při manipulaci opatlalo stěny trubky) takový ten dvousložkový černo/bílý rychloepoxid. Je hustší a tolik neteče. Až na něj jsem dolýval klasický epoxid 1200.
Teorie je, že ten černý epoxid tolik nepřilnul ke stěnám. Taky jsem ho pak po selhání rakety zloušel kus na papírku zapálit a překvapilo mě, jak se ochotně tavil a hořel.
Nejpíš to tedy profouklo okolo zátky a proudící spaliny pak propálí stěnu.
Přílohy:
Poděkovali: PetrSi
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.342 sekund