- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
Trysky z reaktoplastů - termosetů.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
10 roků 1 měsíc zpět #2357
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Trysky z reaktoplastů - termosetů.
Já to nikomu vnucovat nechci
Změnu barvy trysky během chodu motoru jsme tady viděli, v návaznosti na to ablativní povlak a když beru v úvahu dobu chodu hybridního motoru a teplotu jeho spalin tak to snad není úplně mimo mísu.
M
Změnu barvy trysky během chodu motoru jsme tady viděli, v návaznosti na to ablativní povlak a když beru v úvahu dobu chodu hybridního motoru a teplotu jeho spalin tak to snad není úplně mimo mísu.
M
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
10 roků 1 měsíc zpět #2356
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Trysky z reaktoplastů - termosetů.
Jak píše Pandy , vyrobit formu (cca 1000kč) pak zvládnout technologii ohřívání a lisování bakelitu a pak se kochat vyrobenou tryskou -super , to je lepší si ji za 10USD koupit .Já už vyzkoušel od sádry přes keramiku a bakelit všechno .Ocelová tryska v pohodě vydrží teplotu sorbitolového paliva a šikovnej soustružník ti ji udělá za pár kaček . Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 1 měsíc zpět #2355
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Trysky z reaktoplastů - termosetů.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 1 měsíc zpět #2354
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Trysky z reaktoplastů - termosetů.
Mno..jednorázové trysky z epoxidu by jistě šly,ale....nevíme jaká je ablaze bakelitu a jaká epoxidů. I kdyby byla stejná výroba z bakelitu lisováním do formy zabere řádově pár minut a v továrně toho sekají jak baťa cvičky ,tj jedna za druhou a je na to třeba jedna či pár forem. Kdežto odlévání trysek vyžaduje velké množství forem vzhledem k tomu,že epoxidy tuhnou desítky hodin.
Na druhé straně v současné moderní době kdy chemie plastů dost pokročila by asi nebyl problém vytvořit na odlévání celou řadu forem např. z silikonu Pomocí jedné orig.trysky mám za 14 dnů 15 forem a pak odleju 15 trysek naráz .
Na druhé straně v současné moderní době kdy chemie plastů dost pokročila by asi nebyl problém vytvořit na odlévání celou řadu forem např. z silikonu Pomocí jedné orig.trysky mám za 14 dnů 15 forem a pak odleju 15 trysek naráz .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 1 měsíc zpět #2353
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Trysky z reaktoplastů - termosetů.
Ahoj,
v souvislosti s výše napsaným bych rád nadhodil k diskusi epoxidy novolac a epoxidy na bázi bisfenolu-A a F.
Vlastnosti a podmínky zpracování lze ovlivnit volbou tvrdidla: aminy, polyamidy, anhydridy, fenoly atd.
V kombinaci se skelnou nebo uhlíkovou tkaninou lze vytvořit odolný povlak či kompletní díl.
Hojně používáno jako ablativní materiál trysek a tepelných štítů.
Co Míro?
Michal
v souvislosti s výše napsaným bych rád nadhodil k diskusi epoxidy novolac a epoxidy na bázi bisfenolu-A a F.
Vlastnosti a podmínky zpracování lze ovlivnit volbou tvrdidla: aminy, polyamidy, anhydridy, fenoly atd.
V kombinaci se skelnou nebo uhlíkovou tkaninou lze vytvořit odolný povlak či kompletní díl.
Hojně používáno jako ablativní materiál trysek a tepelných štítů.
Co Míro?
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 1 měsíc zpět #2346
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Trysky z reaktoplastů - termosetů.
Pár doplňujících informací k tryskám z RCS a také k podmínkám a technologii výroby.
1.
Trysky z nabídky www.rocketmotorparts.com jsou určeny pro US trh a podmínky - jejich geometrie vychází z předpokládaného použití AP paliva, ať už původu továrenského nebo vyrobeného v rámci experimentálních motorů ze surovim v US dostupných. Toto palivo vzhledem k energetickému obsahu, pracovním teplotám a tlakům vyžaduje podstatně vyšší expanzní poměr trysky. Nabízené trysky mají expanzní poměr v rozmezí cca 6 až 8 , co je o dost více než u nás běžně používané hodnoty 2-3,5 pro sorbitolové motory.
Přímě použití takovéto trysky pro sorbitotové palivo by znamenalo, že tryska bude výrazně přeexpandovaná - proudící spaliny se budou odtrhávat od stěn výstupní části trysky dosti daleko od výstupního průměru trysky a vířením a podtlakem znižovat účinnost trysky a zvyšovat i aerodynamický odpor na konci trupu modelu. Bude teda nutné upravit expanzní poměr vhodným zkrácením výstupní části trysky.
2.
Měrná hmotnost-hustota materiálu je opravdu sympatická cca 1,4-1,5 gr/cm3 ,podle materiálu.
S tou "snadnou výrobou do formy" si už nejsem tak jistý ...
Uvedu základní technologické parametry pro zpracování jednoho typu fenol-formaldehydové živice - v tomto případě jde o Hexion PF 51.
Vytvrzovací teplota materiálu : 160-190 oC
Lisovací tlak : minimálně 15 MPa (150 atm)
Doba vytvrzování : 0.333 - 0.667 minuty na 1 mm tloušťky výlisku
Lineárná smrštění materiálu : 3,5 mikrometru /cm
Plus vše co obnáší výroba vhodné formy. Problémem je také sériovost výroby a rozměrová standardizace průměru motoru - minimalizace počtu vyráběných typů trysek. Další věci vyplynou z debaty.
Uvidíme co doba přinese ...
Mirek
1.
Trysky z nabídky www.rocketmotorparts.com jsou určeny pro US trh a podmínky - jejich geometrie vychází z předpokládaného použití AP paliva, ať už původu továrenského nebo vyrobeného v rámci experimentálních motorů ze surovim v US dostupných. Toto palivo vzhledem k energetickému obsahu, pracovním teplotám a tlakům vyžaduje podstatně vyšší expanzní poměr trysky. Nabízené trysky mají expanzní poměr v rozmezí cca 6 až 8 , co je o dost více než u nás běžně používané hodnoty 2-3,5 pro sorbitolové motory.
Přímě použití takovéto trysky pro sorbitotové palivo by znamenalo, že tryska bude výrazně přeexpandovaná - proudící spaliny se budou odtrhávat od stěn výstupní části trysky dosti daleko od výstupního průměru trysky a vířením a podtlakem znižovat účinnost trysky a zvyšovat i aerodynamický odpor na konci trupu modelu. Bude teda nutné upravit expanzní poměr vhodným zkrácením výstupní části trysky.
2.
Měrná hmotnost-hustota materiálu je opravdu sympatická cca 1,4-1,5 gr/cm3 ,podle materiálu.
S tou "snadnou výrobou do formy" si už nejsem tak jistý ...
Uvedu základní technologické parametry pro zpracování jednoho typu fenol-formaldehydové živice - v tomto případě jde o Hexion PF 51.
Vytvrzovací teplota materiálu : 160-190 oC
Lisovací tlak : minimálně 15 MPa (150 atm)
Doba vytvrzování : 0.333 - 0.667 minuty na 1 mm tloušťky výlisku
Lineárná smrštění materiálu : 3,5 mikrometru /cm
Plus vše co obnáší výroba vhodné formy. Problémem je také sériovost výroby a rozměrová standardizace průměru motoru - minimalizace počtu vyráběných typů trysek. Další věci vyplynou z debaty.
Uvidíme co doba přinese ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.299 sekund