- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
Nike Hercules
- DRAGON-CZ
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
10 roků 7 měsíců zpět #1607
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Nike Hercules
Ahoj Mirku,
zpracovávám obě varianty, protože teď v zimě jsem odříznut od příjmů, tak z ekonomického důvodu začínám s ROS variantou a variantu se sorbitem rozpracuji tak dalece, jak mi vyjdou skladové zásoby.
Navíc, stejně jako Koudy mám v dílně 5 stupňů a to se moc dobře netvoří, s ničím větším mě manželka do bytu nevpustí, už teď mám u ní vroubek, protože ježíšek mi přinesl vrtulníček a já jsem sním poněkud zkrátil skleněnou špičku na stromečku.
Co se hmotnosti týče, myslím, že bych ji měl udržet v rozumné výši, jsou to sice čtyři trupy, ale taky čtyři motory a jen čtyři stabililzátory a jedno návratové zař., u sorbitolové verse použiji motory dle konečné hmotnosti rakety.
Co mi trochu zamotalo hlavu jsou udávané rozměry, dle enciklopedie:
Length (w-o booster)
8.18 m (26 ft 10 in); booster: 4.34 m (14 ft 3 in)
Wingspan
1.88 m (6 ft 2 in); booster: 3.50 m (11 ft 6 in)
Diameter
0.53 m (21 in); booster: 0.80 m (31.5 in)
Jestli tomu dobře rozumím, tak druhý stupeň má průměr 53cm, mám ale ze dvouch zdrojů detailní nákresy a ty se oba schodují na průměru 31,5in, což je myslím 80,01cm.
Tak bych mé rádce poprosil o rozseknutí problému
Ivo
zpracovávám obě varianty, protože teď v zimě jsem odříznut od příjmů, tak z ekonomického důvodu začínám s ROS variantou a variantu se sorbitem rozpracuji tak dalece, jak mi vyjdou skladové zásoby.
Navíc, stejně jako Koudy mám v dílně 5 stupňů a to se moc dobře netvoří, s ničím větším mě manželka do bytu nevpustí, už teď mám u ní vroubek, protože ježíšek mi přinesl vrtulníček a já jsem sním poněkud zkrátil skleněnou špičku na stromečku.
Co se hmotnosti týče, myslím, že bych ji měl udržet v rozumné výši, jsou to sice čtyři trupy, ale taky čtyři motory a jen čtyři stabililzátory a jedno návratové zař., u sorbitolové verse použiji motory dle konečné hmotnosti rakety.
Co mi trochu zamotalo hlavu jsou udávané rozměry, dle enciklopedie:
Length (w-o booster)
8.18 m (26 ft 10 in); booster: 4.34 m (14 ft 3 in)
Wingspan
1.88 m (6 ft 2 in); booster: 3.50 m (11 ft 6 in)
Diameter
0.53 m (21 in); booster: 0.80 m (31.5 in)
Jestli tomu dobře rozumím, tak druhý stupeň má průměr 53cm, mám ale ze dvouch zdrojů detailní nákresy a ty se oba schodují na průměru 31,5in, což je myslím 80,01cm.
Tak bych mé rádce poprosil o rozseknutí problému
Ivo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 7 měsíců zpět #1594
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Nike Hercules
Ahoj Ivo ,
Nike Herkules na ROS-ky , to bude teda opravdu náročné!
Model bude při startu dosti těžký(ROS, jejich zástavba ve čtyřech trupech prvního stupně, druhý stupeň s další ROS, návratový systém pro oba stupně, dovážení a podobně). Ne, že by to neletělo, ale akcelerace a rychlost bude dosti malá
, takže i aerodynamická stabilita bude méně účinná.
Počáteční rychlost druhého stupně bude nízká i když setrvačnost bude slušná!
Důležité bude dobré načasování zážehu druhého stupně.Pro úspěšný let druhého stupně je právě dúležitá dost vysoká rychlost, aby nedošlo k většímu odklonu od vertikály. Vzpomeň si na témeř horizontální let druhého stupně modelu na posledním Koprníku. Kdyby jsi nemusel dělat dosti dlouhyou zástavbu prvního stupně , ale jen krátký startovací stupěň - jen o něco delší než ROSka , bylo by to jednodušší.
Každopádně jsem se na ten model dost těším.
I když se přiznám, kdyby to bylo postaveno na čtyřech ks sorbitolových motorů v prvním stupni a všechny perfektně chytli
, to by byl pohled a zážitek za všechny prachy.
A jestli časem postavíš verzi se čtyřmi hybridními motory , tak to bude bomba!
Rozhodně Ti držím palečky, ať to vyjde.
Mirek
Nike Herkules na ROS-ky , to bude teda opravdu náročné!
Model bude při startu dosti těžký(ROS, jejich zástavba ve čtyřech trupech prvního stupně, druhý stupeň s další ROS, návratový systém pro oba stupně, dovážení a podobně). Ne, že by to neletělo, ale akcelerace a rychlost bude dosti malá
, takže i aerodynamická stabilita bude méně účinná.
Počáteční rychlost druhého stupně bude nízká i když setrvačnost bude slušná!
Důležité bude dobré načasování zážehu druhého stupně.Pro úspěšný let druhého stupně je právě dúležitá dost vysoká rychlost, aby nedošlo k většímu odklonu od vertikály. Vzpomeň si na témeř horizontální let druhého stupně modelu na posledním Koprníku. Kdyby jsi nemusel dělat dosti dlouhyou zástavbu prvního stupně , ale jen krátký startovací stupěň - jen o něco delší než ROSka , bylo by to jednodušší.
Každopádně jsem se na ten model dost těším.
I když se přiznám, kdyby to bylo postaveno na čtyřech ks sorbitolových motorů v prvním stupni a všechny perfektně chytli
, to by byl pohled a zážitek za všechny prachy.
A jestli časem postavíš verzi se čtyřmi hybridními motory , tak to bude bomba!
Rozhodně Ti držím palečky, ať to vyjde.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DRAGON-CZ
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
10 roků 7 měsíců zpět #1572
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Nike Hercules
Ahoj jojocri,
ano u rosek by v jednom tubusu byl padák a vyhozen do strany, dát padáky i do dalších by se mi taky líbilo, ale bude třeba šetřit váhou, v jednom tubuse bude průšlehová trubka.
Na sorbitky jsem si to taky přepočítal a je varianta na tubusy 75 nebo 100mm, bylo by zajimavý, při ploše stabilizátorů jaký má druhý stupeň, řešit návrat klouzavým letem.
Ivo
ano u rosek by v jednom tubusu byl padák a vyhozen do strany, dát padáky i do dalších by se mi taky líbilo, ale bude třeba šetřit váhou, v jednom tubuse bude průšlehová trubka.
Na sorbitky jsem si to taky přepočítal a je varianta na tubusy 75 nebo 100mm, bylo by zajimavý, při ploše stabilizátorů jaký má druhý stupeň, řešit návrat klouzavým letem.
Ivo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jojocri
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 229
- Obdržená poděkování 6
10 roků 7 měsíců zpět #1571
od jojocri
Odpověděl jojocri pro téma Nike Hercules
Ahoj,
Mirek
- plný súhlas. Plány pre RockSim som dal hlavne ako pomoc pre staviteľa modelu, v podstate stačí prepočítať merítko.
- Roachwerks model vyrobil ako jednostupňovku pre 4x D12-5. Kvôli stabilite sú kúsok poddimenzované stabilizátory 2. stupňa.
- Model ako dvojstupňovka to bude chuťovka, napr. umiestnenie padáka pre 1. stupeň ( najskôr asi len v jednom zo 4 tubusov, celkom zaujímavo by vyzeralo ak by tam padákov pre 1. stupeň bolo viac )
Dragon
- narýchlo som to prepočítal ( v mierke ) a zaujímavo by vyzeral model:
1. stupeň - 4x tubus 63/60
2. stupeň - tubus 104/100
celková dĺžka cca 175 cm
odhadovaná váha s motormi cca 2,5 kg
Mirek
- plný súhlas. Plány pre RockSim som dal hlavne ako pomoc pre staviteľa modelu, v podstate stačí prepočítať merítko.
- Roachwerks model vyrobil ako jednostupňovku pre 4x D12-5. Kvôli stabilite sú kúsok poddimenzované stabilizátory 2. stupňa.
- Model ako dvojstupňovka to bude chuťovka, napr. umiestnenie padáka pre 1. stupeň ( najskôr asi len v jednom zo 4 tubusov, celkom zaujímavo by vyzeralo ak by tam padákov pre 1. stupeň bolo viac )
Dragon
- narýchlo som to prepočítal ( v mierke ) a zaujímavo by vyzeral model:
1. stupeň - 4x tubus 63/60
2. stupeň - tubus 104/100
celková dĺžka cca 175 cm
odhadovaná váha s motormi cca 2,5 kg
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DRAGON-CZ
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
10 roků 7 měsíců zpět #1570
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Nike Hercules
Ahoj,
volba je jasná, bude to dvojstupňovka, počítám s tubusy 40mm, ale ještě polaboruji, zda by se mi nepovedlo vyrobit větší a vejít se do rozumné váhy.
Ivo
volba je jasná, bude to dvojstupňovka, počítám s tubusy 40mm, ale ještě polaboruji, zda by se mi nepovedlo vyrobit větší a vejít se do rozumné váhy.
Ivo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 7 měsíců zpět #1569
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Nike Hercules
Zdravím Herkulesáky ,
už na začátku jsem psal , že moje úvahy vychází z koncepce dvoustupňovky(jako předloha) a jsme také v rubrice vícestupňové modely.
Pokuď budeme uvažovat o jednostupňové verzi je situace dosti odlišná!!
Dvoustupňovka - první stupeň musí vynést plně funkční druhý stupeň s motorem a příslušenstvím!
Teda opět nárůst hmotnosti a jiné vyvažování. Zážeh motoru druhého stupně bude na delší vzdálenost, než u klasiky -
motor na motoru .(zážeh pyrotechnický, elektronický ...).
Dále bych se zamyslel nad modelem popisovaným Jojocrim.
Při průměru trupu 33,6 mm tam budou motory asi od BP Estesů třídy DD do motorů fí 29 mm třídy E nebo F.
To všechno jsou v porovnání s ROS-kou s větším měrným výkonem, menším průměrem a větší délkou a menší mrtvou váhou po vyhoření motoru. Také povrchová teplota je podstatnš nižší (papírová nebo plastová spalovací komora).
ROS-ka potřebuje pro zástavbu do trupu větší průměr kvůli tepelné izolaci rozpáleného motoru od trupu.
Při těsnější zástavbě lehce dojde k opálené nebo deformaci trupu v přilehlé oblasti.
Takže bych počtal s vnitčřním průměrem trupu od cca 40 mm do 45 mm.
U jednostupňovky nemáme problém se stabilitou druhého stupně po oddělení, ani s odklonem modelu od vertikály při zážehu. U pomalejší dvoustupňovky s menším výkonem motorů 1 stupně je přesné načasování zážehu celkem problém.
Je tu tedy zásadní rozhodnutí jestli to bude jedno nebo dvoustupňový model.
U jednostupňovky to bude podstatně jednodušší!
Podobná situace je například i u Volchova (S 75). Také dvostupňová PLŘS , s prvním stupněm na TPH, a druhým na KPH. Obrázek je vpříloze.
Mirek
už na začátku jsem psal , že moje úvahy vychází z koncepce dvoustupňovky(jako předloha) a jsme také v rubrice vícestupňové modely.
Pokuď budeme uvažovat o jednostupňové verzi je situace dosti odlišná!!
Dvoustupňovka - první stupeň musí vynést plně funkční druhý stupeň s motorem a příslušenstvím!
Teda opět nárůst hmotnosti a jiné vyvažování. Zážeh motoru druhého stupně bude na delší vzdálenost, než u klasiky -
motor na motoru .(zážeh pyrotechnický, elektronický ...).
Dále bych se zamyslel nad modelem popisovaným Jojocrim.
Při průměru trupu 33,6 mm tam budou motory asi od BP Estesů třídy DD do motorů fí 29 mm třídy E nebo F.
To všechno jsou v porovnání s ROS-kou s větším měrným výkonem, menším průměrem a větší délkou a menší mrtvou váhou po vyhoření motoru. Také povrchová teplota je podstatnš nižší (papírová nebo plastová spalovací komora).
ROS-ka potřebuje pro zástavbu do trupu větší průměr kvůli tepelné izolaci rozpáleného motoru od trupu.
Při těsnější zástavbě lehce dojde k opálené nebo deformaci trupu v přilehlé oblasti.
Takže bych počtal s vnitčřním průměrem trupu od cca 40 mm do 45 mm.
U jednostupňovky nemáme problém se stabilitou druhého stupně po oddělení, ani s odklonem modelu od vertikály při zážehu. U pomalejší dvoustupňovky s menším výkonem motorů 1 stupně je přesné načasování zážehu celkem problém.
Je tu tedy zásadní rozhodnutí jestli to bude jedno nebo dvoustupňový model.
U jednostupňovky to bude podstatně jednodušší!
Podobná situace je například i u Volchova (S 75). Také dvostupňová PLŘS , s prvním stupněm na TPH, a druhým na KPH. Obrázek je vpříloze.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.313 sekund