- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
Columbia-letové testy
- Béda
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
8 roků 3 měsíců zpět - 8 roků 3 měsíců zpět #3933
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Columbia-letové testy
Ještě k té ségrovce těsně nad zrnem ( pod zrnem ve směru letu). Hlavní funkce je, aby si armatura trysky při zatlačování pěkně sedla na pevný přesně rovný distanc. A protože armatura svým způsobem "plave" na těsnícím kroužku, nemá možnost se šprajcnout šikmo směrem do motoru, pokud by se opírala jen o měkký a třebas i nepřesný okraj papíru. Ať už z jakéhokoliv důvodu před startem. Další věc je, že palivový článek drží jak pes nezávisle na přítlaku od armatury trysky. A za třetí, snižuje se tím tepelná zátěž na těsnící gumičku, protože spaliny musí překonat delší štěrbinovou mezeru, jakoby za roh, než se dostanou ke gumičce. Takže ta vydrží 3 starty. Béda, pilot automatických praček, kovadlin a všeho co odmítá létat.
Poslední změna: 8 roků 3 měsíců zpět uživatelem Béda.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- DRAGON-CZ
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 241
- Obdržená poděkování 6
8 roků 3 měsíců zpět #3920
od DRAGON-CZ
Odpověděl DRAGON-CZ pro téma Columbia-letové testy
Moc pěkné, takhle nějak si to představuji, aby se raketa vracela pěkně páničkovi k noze.
Ivo
Ivo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
8 roků 3 měsíců zpět #3919
od Béda
Odpověděl Béda pro téma Columbia-letové testy
Doufám že exemplář nerozmlátim na kusy a bude k vidění a k letění na srazu.
Motor je přichycen tak, že se prachsprostě zasune a nevypadne. Asi jej drží vnitřní papírové ochlupení díry. Původní model měl startovní hmotnost 1200g, tento jen 900g. Takže při stejném motoru 70g KN/SB letí znatelně výše. Harapák je tedy lehčí o 35%, nemýlím-li se. B.
Motor je přichycen tak, že se prachsprostě zasune a nevypadne. Asi jej drží vnitřní papírové ochlupení díry. Původní model měl startovní hmotnost 1200g, tento jen 900g. Takže při stejném motoru 70g KN/SB letí znatelně výše. Harapák je tedy lehčí o 35%, nemýlím-li se. B.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 3 měsíců zpět #3917
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma KH letové testy
Gratuluji Bédo ,
Stříbrný sršeň se v důsledku Darwinovské evoluce vyvinul až do Kouzelné hůlky.
Vývoj pohonné jednotky také dává již slušnou trajektorii a hlavně výšku, aby Béda nemusel přepínat své nadsvětelné řídící impulzy.
Ta Segerka pod zrnem TPH a nad tryskou mne celkem zaujala.
Vzhůru do dalšího vývoje , Elon Musk dostane pořádnou konkurenci.
Mirek
Stříbrný sršeň se v důsledku Darwinovské evoluce vyvinul až do Kouzelné hůlky.
Vývoj pohonné jednotky také dává již slušnou trajektorii a hlavně výšku, aby Béda nemusel přepínat své nadsvětelné řídící impulzy.
Ta Segerka pod zrnem TPH a nad tryskou mne celkem zaujala.
Vzhůru do dalšího vývoje , Elon Musk dostane pořádnou konkurenci.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
8 roků 3 měsíců zpět #3915
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Columbia-letové testy
Uniklo mě jak je tam ten motor v modelu přichycen?? Jinak pěkný ,....jediný exemplář této zajímavé konstrukce v republice jenž kupodivu i létá.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Béda
- Autor tématu
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 160
- Obdržená poděkování 3
8 roků 3 měsíců zpět #3913
od Béda
Odpověděl Béda pro téma KH letové testy
Zde bych si dovolil uvést přípojku na kompilaci posledních 3 startů Kouzelné hůlky. S firmou Rafael nemám nic společného, ale protože jsem starý chvástal a tlučhuba tak jsem si úvod trochu vylepšil.
Poděkovali: Nemo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.322 sekund