- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 3
Raketové motory - přehled druhů.
- Rado
- Offline
- Nováček
Méně
Více
10 roků 10 měsíců zpět - 10 roků 10 měsíců zpět #1317
od Rado
Odpověděl Rado pro téma Re: Raketové motory - přehled druhů.
Chvíľu som pátral po HTPB. Našiel som túto stránku:
www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_EN_CB0274971.htm
USA a Kanada nedodáva mimo krajiny. Nemci to nemajú, Švajčiari na to nemajú cenu, Japonci funguje len 1 link, majú v Nemecku office, ale tiež sa amíkov boja a HTPB v EU nepredávajú. Zaujímavosť je že český Krasol majú v Japonsku.
Kaučuk skončil v US rukách, nejaká firma Sartomer, ktorá pre EU podpísala pred 2 rokmi zmluvu s CrayValley od distribúcii Krasolu a Riconu (t.j. HTPB). V EU sa CrayValley dohodlo s nemeckou firmou Grolman, ktorá má zastúpenie v CZ aj SK. Čakám na odpoveď či vôbec Krasol majú a či ho predávajú.
Reálne to vidím len na tú firmu zo Švajcu. Alebo číňanov, ktorí HTPB v pohode ponúkajú. US sa ich bojí tak im to dovolia Ešte je alternatíva ktorá sa predraží, a to objednať si to cez služby typu shipito...
www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_EN_CB0274971.htm
USA a Kanada nedodáva mimo krajiny. Nemci to nemajú, Švajčiari na to nemajú cenu, Japonci funguje len 1 link, majú v Nemecku office, ale tiež sa amíkov boja a HTPB v EU nepredávajú. Zaujímavosť je že český Krasol majú v Japonsku.
Kaučuk skončil v US rukách, nejaká firma Sartomer, ktorá pre EU podpísala pred 2 rokmi zmluvu s CrayValley od distribúcii Krasolu a Riconu (t.j. HTPB). V EU sa CrayValley dohodlo s nemeckou firmou Grolman, ktorá má zastúpenie v CZ aj SK. Čakám na odpoveď či vôbec Krasol majú a či ho predávajú.
Reálne to vidím len na tú firmu zo Švajcu. Alebo číňanov, ktorí HTPB v pohode ponúkajú. US sa ich bojí tak im to dovolia Ešte je alternatíva ktorá sa predraží, a to objednať si to cez služby typu shipito...
Poslední změna: 10 roků 10 měsíců zpět uživatelem Rado.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rado
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 3
10 roků 11 měsíců zpět #1296
od Rado
Odpověděl Rado pro téma Re: Raketové motory - přehled druhů.
O tejto stránke som nevedel, je tam zloženie Aerotech motorov.
www.space-rockets.com/motor.html
Prepáčte, ak som sem pridal čosi známe...
www.space-rockets.com/motor.html
Prepáčte, ak som sem pridal čosi známe...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
10 roků 11 měsíců zpět - 10 roků 11 měsíců zpět #1292
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Re: Raketové motory - přehled druhů.
Tu je možno vidieť ďalšie množstvo a veľkosť fragmentácie miešaných AP tento krát pre silikón TPH.
Čo sa tyče TPH na báze silikón + Al + AP má dľa mňa jednu nevýhodu - a to je mechanická pevnosť zrna, to est 200um AP sa dá s TPH dosť ľahko mechanickou cestou vydrolovať čo sa mi vôbec nepáči. Rozmýšľal som nad úpravou AP za účelom lepšieho prepojenia AP zo silikónom a tým zvýšenia mechanickej pevnosti v ťahu aj ohybu : a to - že by sa daný oxidant potiahol lukoprén primerom typu N . Proste na určite množstvo AP by sa pridalo určité množstvo Lukoprén primeru N a to miešalo v nejakej miske až do jeho presušenia. Takto upravené AP potom teprve použiť v TPH zo silikónom . Upozorňujem nemám odskúšané .
Čo sa tyče TPH na báze silikón + Al + AP má dľa mňa jednu nevýhodu - a to je mechanická pevnosť zrna, to est 200um AP sa dá s TPH dosť ľahko mechanickou cestou vydrolovať čo sa mi vôbec nepáči. Rozmýšľal som nad úpravou AP za účelom lepšieho prepojenia AP zo silikónom a tým zvýšenia mechanickej pevnosti v ťahu aj ohybu : a to - že by sa daný oxidant potiahol lukoprén primerom typu N . Proste na určite množstvo AP by sa pridalo určité množstvo Lukoprén primeru N a to miešalo v nejakej miske až do jeho presušenia. Takto upravené AP potom teprve použiť v TPH zo silikónom . Upozorňujem nemám odskúšané .
Poslední změna: 10 roků 11 měsíců zpět uživatelem Dušan.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Bizon
- Offline
- Nováček
- Energetic materials fan
Méně
Více
- Příspěvky: 7
- Obdržená poděkování 0
10 roků 11 měsíců zpět #1291
od Bizon
Odpověděl Bizon pro téma Re: Raketové motory - přehled druhů.
Jo, ta polymodalita AP je noční můra, už ale sháním analytické síta. Sféricitu částic jsem se rozhodl zatím neřešit, to možná až časem.
Dík za recept na tvoje palivo. Uvědomuju si z toho cos psal na raketky že pracnost i náročnost na vybavení je vysoká, chtěl bych zatím zkusit low-tech variantu podobného paliva, zkusím jak to pofrčí s větším podílem epoxydu aby nebylo potřeba lisovat. Super že máš data o tlaku a rychlosti hoření při pracovním zahrazení, to se sakra hodí...
O tvojich pokusech s NH4NO3 jsem četl, a příšly mi docela super. Teoreticky je AN dost výhodné okysličovadlo, a říkám si že v našich podmínkách může být i přes navlhavost a fázové změny výhodnější než AP, který má sakra dost svojich specifických kurvítek.
Dík za recept na tvoje palivo. Uvědomuju si z toho cos psal na raketky že pracnost i náročnost na vybavení je vysoká, chtěl bych zatím zkusit low-tech variantu podobného paliva, zkusím jak to pofrčí s větším podílem epoxydu aby nebylo potřeba lisovat. Super že máš data o tlaku a rychlosti hoření při pracovním zahrazení, to se sakra hodí...
O tvojich pokusech s NH4NO3 jsem četl, a příšly mi docela super. Teoreticky je AN dost výhodné okysličovadlo, a říkám si že v našich podmínkách může být i přes navlhavost a fázové změny výhodnější než AP, který má sakra dost svojich specifických kurvítek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
10 roků 11 měsíců zpět - 10 roků 11 měsíců zpět #1290
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Re: Raketové motory - přehled druhů.
Tu možno vidieť množstvo a veľkosť fragmentácie miešaných AP.
Poslední změna: 10 roků 11 měsíců zpět uživatelem Dušan.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dušan
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 106
- Obdržená poděkování 11
10 roků 11 měsíců zpět #1287
od Dušan
Odpověděl Dušan pro téma Re: Raketové motory - přehled druhů.
Hoj kolego.
No čo sa týka mnou upraveného epoxidového paliva. Používam zahradenie od 150 do 220 . TPH horí pri tomto zahradení (Kn) pri tlaku 5 MPa = 7,8- 8,1 mm/sec. reálne zmerané ISP je 150, alebo 1500 Ns/kg. Chemické zloženie dosť presne naznačím 1- 2%Fe2O3---20-26%Mg 50 um--- 16-18%Epoxyd CHS-531+tužidlo P11--- ďalej KN a NaN --- KP 10-20%. ( KP max 20 % !!! už aj to je dosť rýchle exponent ,atd.) Oxidanty meliem na pudr. NUTNO LISOVAT !!! ľahký priesak epoxidu kolo lisovacích trnov je indikátorom dostatočného lisovacieho tlaku. Bežne dosahujem 97- 99 % teoretickej hustoty tejto TPH. Áno skúšal som to aj s tým silikónom a ide to , Ale,- jednak to strašne prepaluje oceľové trysky (to ten Si rád sa asi zlučuje s Fe + to že silikon dost dvíha teplotu spalovania) (nutnosť grafit) , druhák sa mi zdá že to s tým silikónom dosť búrlivo rýchle horý, moc záleží na zložení oxidantov , množstva silikónu a Mg. A za tretie zo silikónom som túto zmes neoptimalizoval a ani nebudem .
To palivo mnou hore naznačené tak upozorňujem !!! : dosť veľmi veľká prácnosť 3 palivové segmenty do motoru rakety ŠAKAL komponenty : vysušiť , navážiť , pomlieť , zmiešať, natužit , zalisovať , dodatočne na sústruhu obrobiť. Toho paliva na jeden štart je cca 1500 g +- 20g celková cena jedného štartu cca 30 eur, aj s fenolickými leinermi pre TPH. Časová náročnosť 16 - 20 hod nepočítam dobu polymerizácie epoxidu v TPH.
Za ďalšie chcel by som časom presedlať na palivá s oxidantom ako je AN možno trochu + AP + Mg alebo Magnálium alebo Al. Pojivo buď silikón - LUKOPREN-1000 ,alebo polyuretán home made, alebo zalievacie PU hmoty z elchemo (PL 431) ,alebo aj možno polichlórbutadién. nejaké info o testoch som dal už dávnejšie cca 6 mesiacov spet na raketky , aj PF.
Na Koprník ideš- sa nezadržatelne blíži ????
Hoj Dušan.
No čo sa týka mnou upraveného epoxidového paliva. Používam zahradenie od 150 do 220 . TPH horí pri tomto zahradení (Kn) pri tlaku 5 MPa = 7,8- 8,1 mm/sec. reálne zmerané ISP je 150, alebo 1500 Ns/kg. Chemické zloženie dosť presne naznačím 1- 2%Fe2O3---20-26%Mg 50 um--- 16-18%Epoxyd CHS-531+tužidlo P11--- ďalej KN a NaN --- KP 10-20%. ( KP max 20 % !!! už aj to je dosť rýchle exponent ,atd.) Oxidanty meliem na pudr. NUTNO LISOVAT !!! ľahký priesak epoxidu kolo lisovacích trnov je indikátorom dostatočného lisovacieho tlaku. Bežne dosahujem 97- 99 % teoretickej hustoty tejto TPH. Áno skúšal som to aj s tým silikónom a ide to , Ale,- jednak to strašne prepaluje oceľové trysky (to ten Si rád sa asi zlučuje s Fe + to že silikon dost dvíha teplotu spalovania) (nutnosť grafit) , druhák sa mi zdá že to s tým silikónom dosť búrlivo rýchle horý, moc záleží na zložení oxidantov , množstva silikónu a Mg. A za tretie zo silikónom som túto zmes neoptimalizoval a ani nebudem .
To palivo mnou hore naznačené tak upozorňujem !!! : dosť veľmi veľká prácnosť 3 palivové segmenty do motoru rakety ŠAKAL komponenty : vysušiť , navážiť , pomlieť , zmiešať, natužit , zalisovať , dodatočne na sústruhu obrobiť. Toho paliva na jeden štart je cca 1500 g +- 20g celková cena jedného štartu cca 30 eur, aj s fenolickými leinermi pre TPH. Časová náročnosť 16 - 20 hod nepočítam dobu polymerizácie epoxidu v TPH.
Za ďalšie chcel by som časom presedlať na palivá s oxidantom ako je AN možno trochu + AP + Mg alebo Magnálium alebo Al. Pojivo buď silikón - LUKOPREN-1000 ,alebo polyuretán home made, alebo zalievacie PU hmoty z elchemo (PL 431) ,alebo aj možno polichlórbutadién. nejaké info o testoch som dal už dávnejšie cca 6 mesiacov spet na raketky , aj PF.
Na Koprník ideš- sa nezadržatelne blíži ????
Hoj Dušan.
Poděkovali: Bizon
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.353 sekund