- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Baffle přepážky a kontajner
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
10 roků 10 měsíců zpět #1327
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Baffle přepážky a kontajner
Na doplnění témy o baffle přepážkách uvádím link na Apogee Newsletter No 129:
www.apogeerockets.com/education/downloads/Newsletter129.pdf
je to zde prehledně popsané i s více obrázky dosti různorodých řešení tohoto problému,
různé typy a tvary clonek a labyrintů pro nocené proudění spalin černého prachu.
Obrázky mohou být podnětem k dalšímu vlastnímu řešení.
Mirek
www.apogeerockets.com/education/downloads/Newsletter129.pdf
je to zde prehledně popsané i s více obrázky dosti různorodých řešení tohoto problému,
různé typy a tvary clonek a labyrintů pro nocené proudění spalin černého prachu.
Obrázky mohou být podnětem k dalšímu vlastnímu řešení.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 11 měsíců zpět #1295
od Mirek
Baffle přepážky a kontajner vytvořil uživatel Mirek
Chci jen trošku připomenout u nás skoro nevyužívaný princip a systém.
Jde o zařízení pro omezení tepelného poškození padáku i poutacích šnůr od hořících částic černého prachu
při výmetu.
Skládá se z kousku papírové trubky a dvou přepážek(obvykle překližka) s řadou otvorů.
Přepážky jsou vlepeny do předí a zadní části trubky a celek je vložen mezi výmetový kontajner a padák.
Důležite je uspořádání řad otvorů na přepážkách. Na dolní přepážce je jden centrální a řada otvorů na blízké
rozestupové kružnici.
Na druhé přepážce jsou tyto "profukovací otvory" uspořádány na rozestupové kružnici blízko obvodu.
Obě přepážky potom působí jako deflektor, nebo jakési síto propouštějící dostatěčný průtok plynů pro výmet,
ale současně výrazně omezující průlet hořících zrníček prachu a jejich dopad do prostoru s padákem a šnůrami.
Já u svojich modelů používám tento princip částečně.
Vlepuji do trupu pouze jednu přepážku s konfigurací otvorů
jako u dolní přepážky a současně ji požívám jako dosedácí prepážku, aby se padák a šnůry při startu nesesunuli
dolů trupem až na ROS-ku.
Tím, že je padák a šnůry více vpředu u hlavice, také m§ůžou napomáhat lepšímu vyvážení modelu.
V příloze je obrázez z webu Apogee zobrazující činnost baffle přepážek.
Mirek
Jde o zařízení pro omezení tepelného poškození padáku i poutacích šnůr od hořících částic černého prachu
při výmetu.
Skládá se z kousku papírové trubky a dvou přepážek(obvykle překližka) s řadou otvorů.
Přepážky jsou vlepeny do předí a zadní části trubky a celek je vložen mezi výmetový kontajner a padák.
Důležite je uspořádání řad otvorů na přepážkách. Na dolní přepážce je jden centrální a řada otvorů na blízké
rozestupové kružnici.
Na druhé přepážce jsou tyto "profukovací otvory" uspořádány na rozestupové kružnici blízko obvodu.
Obě přepážky potom působí jako deflektor, nebo jakési síto propouštějící dostatěčný průtok plynů pro výmet,
ale současně výrazně omezující průlet hořících zrníček prachu a jejich dopad do prostoru s padákem a šnůrami.
Já u svojich modelů používám tento princip částečně.
Vlepuji do trupu pouze jednu přepážku s konfigurací otvorů
jako u dolní přepážky a současně ji požívám jako dosedácí prepážku, aby se padák a šnůry při startu nesesunuli
dolů trupem až na ROS-ku.
Tím, že je padák a šnůry více vpředu u hlavice, také m§ůžou napomáhat lepšímu vyvážení modelu.
V příloze je obrázez z webu Apogee zobrazující činnost baffle přepážek.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.235 sekund