- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Re: Plnění raketových motorů
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
11 roků 2 měsíců zpět #1058
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Plnění raketových motorů
Ahoj Pandy ,
Je fakt, že lety s modely s akcelerací kolem 3G je u nás dosti málo probádané a ověřené.
Je to kapitola sama o sobě. Nelze to posuzovat jenom podle poměru tah a starovací hmotnost.
Hodně zde závisí i od průbeho tahu a jeho kolísaní či rychlosti nárustu do maxima či (středního ) tahu.
Další důležitým faktorem je aerodynamika modelu ( štíhlost trupu), asymetrie tahu ( boostery, svazek motorů),
relativní velikost stabilizátorů, posuv váhového těžiště s odhoříváním paliva a další.
Jistým paradoxem je částečné zlepšení stability mírne nedostabilizováných modelů ve větru!
CP a CG se tím sice nemění, ale mění velikost aerodynamického tlkaku který v CP působí a teda vzrůsté i
stabilizační klopný moment vůči CG!!
Přeji Ti hodně úspěchů s Hadronem.
Mirek
Je fakt, že lety s modely s akcelerací kolem 3G je u nás dosti málo probádané a ověřené.
Je to kapitola sama o sobě. Nelze to posuzovat jenom podle poměru tah a starovací hmotnost.
Hodně zde závisí i od průbeho tahu a jeho kolísaní či rychlosti nárustu do maxima či (středního ) tahu.
Další důležitým faktorem je aerodynamika modelu ( štíhlost trupu), asymetrie tahu ( boostery, svazek motorů),
relativní velikost stabilizátorů, posuv váhového těžiště s odhoříváním paliva a další.
Jistým paradoxem je částečné zlepšení stability mírne nedostabilizováných modelů ve větru!
CP a CG se tím sice nemění, ale mění velikost aerodynamického tlkaku který v CP působí a teda vzrůsté i
stabilizační klopný moment vůči CG!!
Přeji Ti hodně úspěchů s Hadronem.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 2 měsíců zpět #1057
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Plnění raketových motorů
Já se jen trochu obávám,že u nového modelu s hmotností 18kg doba chodu 5 sec kde taktak dodržím 3G /zatím vychází 2,7G/ nebude foukat větr. Dám sice 4 m dlouhou rampu,ale i tak to bude hokus pokus. V současné době dělám na tom abych střední tah ještě na ukor délky chodu motoru zvedl.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
11 roků 2 měsíců zpět #1056
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Re: Plnění raketových motorů
Ahoj Pandy ,
Přesně jak píšeš , relativně nižší akcelerace 3G poskytuje tu nenapodobitelnou majestátnost startu i letu.
Ovšem raketa na TPH s dobou hoření 1,5 vteřiny má obvykle i menší hmotnost (teda i setrvačnost) a s akcelerací 3G
by byl také dostup velmi malý.
Zato hybrid s chodem motoru 6-8 vtěřin a slušné setrvačnost se vyšplhá celkem slušně.
Mirek
Přesně jak píšeš , relativně nižší akcelerace 3G poskytuje tu nenapodobitelnou majestátnost startu i letu.
Ovšem raketa na TPH s dobou hoření 1,5 vteřiny má obvykle i menší hmotnost (teda i setrvačnost) a s akcelerací 3G
by byl také dostup velmi malý.
Zato hybrid s chodem motoru 6-8 vtěřin a slušné setrvačnost se vyšplhá celkem slušně.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
11 roků 2 měsíců zpět #1043
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Re: Plnění raketových motorů
Ahoj Mirku,
Já používám poměr startovní hmotnosti k tahu motoru 3. tj raketa 6 kg má střední tah min 18 kg tj 180 N.
pravda je je to u hybridu a start je velmi pomalý,ale po cca 3 metrech už to je velice stabilní let.
Já používám poměr startovní hmotnosti k tahu motoru 3. tj raketa 6 kg má střední tah min 18 kg tj 180 N.
pravda je je to u hybridu a start je velmi pomalý,ale po cca 3 metrech už to je velice stabilní let.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
11 roků 2 měsíců zpět - 11 roků 2 měsíců zpět #1038
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Plnění raketových motorů
Ahoj Stano.
Jestli nemáš na mě mail ,tak tady sou soukromé zprávy.Jedno jádro nic nevyřeší ,tryska je 9mm a je stavěná na nějaké zahrazení . Takže budto uděláš novou trysku (6.5mm) a nebo se spokojíš s výkonem tak 100Ns protože koncové zahrazení bude tak 100 což je málo. Jádro samozřejmě k trysce a místo druhého nějakou výpln (dřevěnej špalek nebo silonovej a mezi jádra tu utěsnovací papírovou podložku). A smaž mě v tom příspěvku přímení.
Měj se Honza
Jestli nemáš na mě mail ,tak tady sou soukromé zprávy.Jedno jádro nic nevyřeší ,tryska je 9mm a je stavěná na nějaké zahrazení . Takže budto uděláš novou trysku (6.5mm) a nebo se spokojíš s výkonem tak 100Ns protože koncové zahrazení bude tak 100 což je málo. Jádro samozřejmě k trysce a místo druhého nějakou výpln (dřevěnej špalek nebo silonovej a mezi jádra tu utěsnovací papírovou podložku). A smaž mě v tom příspěvku přímení.
Měj se Honza
Poslední změna: 11 roků 2 měsíců zpět uživatelem Honza.
Poděkovali: stano
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- stano
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 9
- Obdržená poděkování 0
11 roků 2 měsíců zpět - 11 roků 2 měsíců zpět #1037
od stano
Odpověděl stano pro téma Re: Plnění raketových motorů
Ahojte.
Može mi niekto poradiť? Mam motor 340Ns na dve jadra. Keď dám do motora len jedno jadro bude to fungovať? Chcem otestovať novú raketu a potrebujem znížiť výkon motora. Na plný motor to ide moc vysoko a pole je už dost zarastené repkou. A ak to funguje kam dám jadro? (k tryske alebo ku dnu)
Može mi niekto poradiť? Mam motor 340Ns na dve jadra. Keď dám do motora len jedno jadro bude to fungovať? Chcem otestovať novú raketu a potrebujem znížiť výkon motora. Na plný motor to ide moc vysoko a pole je už dost zarastené repkou. A ak to funguje kam dám jadro? (k tryske alebo ku dnu)
Poslední změna: 11 roků 2 měsíců zpět uživatelem stano.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.306 sekund