- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Motory Rapier
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
10 roků 2 měsíců zpět #2294
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Motory Rapier
Ahoj Martine ,
Je dobré, že je na světě novější specifikace. Je opravdu škoda že stále chybí na webu Rapieru!
Obsahuje dost "nových" informací , ale také několik chyb a nesrovnalostí.
Letecké tryskové motorky:
U motoru Bison má být střední tah 4000 mN (resp. 4 N), aby mohl mít za 10-14 sec impulz 40 Ns!!
Nevím jestli Bison používá jiné ,výkonnější palivo , ale Impulz připadající na 1 gram paliva je zde až příliš vysoký!!
Pro L-1=35 s, L-2=53 s, L-37 s a Bison=160 s.! (Nemá mít Bison spíše 20 Ns?)
Raketové motorky:
RM-1B má mít označení A3-5 a ne A3-3 , nebo možná A2-5 (střední tah 2 N, zpoždění 5 sec.)
RM-4D s označením D5-6 , by měl mít střední tah 5 N (místo 4 N) aby označení odpovídalo.
Škoda ,že u těchto motorků není uváděna hmotnost slože(paliva).
I tak tyto informace dosti pomohou.
Mirek
Je dobré, že je na světě novější specifikace. Je opravdu škoda že stále chybí na webu Rapieru!
Obsahuje dost "nových" informací , ale také několik chyb a nesrovnalostí.
Letecké tryskové motorky:
U motoru Bison má být střední tah 4000 mN (resp. 4 N), aby mohl mít za 10-14 sec impulz 40 Ns!!
Nevím jestli Bison používá jiné ,výkonnější palivo , ale Impulz připadající na 1 gram paliva je zde až příliš vysoký!!
Pro L-1=35 s, L-2=53 s, L-37 s a Bison=160 s.! (Nemá mít Bison spíše 20 Ns?)
Raketové motorky:
RM-1B má mít označení A3-5 a ne A3-3 , nebo možná A2-5 (střední tah 2 N, zpoždění 5 sec.)
RM-4D s označením D5-6 , by měl mít střední tah 5 N (místo 4 N) aby označení odpovídalo.
Škoda ,že u těchto motorků není uváděna hmotnost slože(paliva).
I tak tyto informace dosti pomohou.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Arthur_Murray
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
10 roků 2 měsíců zpět #2276
od Arthur_Murray
Odpověděl Arthur_Murray pro téma Motory Rapier
Psal jsem přímo do Rapieru jestli by mi neposkytli bližší informace k parametrům motorů a poslali mi specifikaci viz příloha.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 2 měsíců zpět #2260
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Motory Rapier
Ahoj Arthure a Vojto ,
Mě šlo právě o problém jak přiřadit chybějící označení Rapierů na základě rozměrů trubky motoru.
Díky prosmýčení různých zdrojů je už jasné:
V Rosenbergově - Raketovém modelářství jsou na str 50 parametry na na motorky A,B,C.
Rapier D jsem si změřil a zvážil svoje kusy ...
RAPIER RM A3-5
Ic =2,5 Ns , vnější průměr motorku=12,8 mm , délka motorku=45 mm, hmotnost=7 gr.
RAPIER RM B4-5
Ic=5 Ns, vnější průměr motorku=14,8 mm , délka motorku=49 mm, hmotnost=10 gr.
RAPIER RM C4-7
Ic=10 Ns, vnější průměr motorku=17,6 mm , délka motorku=75 mm, hmotnost=25 gr.
RAPIER RM D4-6
Ic=20 Ns, vnější průměr motorku=17,6-18,2 mm , délka motorku=100 mm, hmotnost=39,5 gr.
Průměry motorků se mohou o pár desetin mm lišit.
Mirek
Mě šlo právě o problém jak přiřadit chybějící označení Rapierů na základě rozměrů trubky motoru.
Díky prosmýčení různých zdrojů je už jasné:
V Rosenbergově - Raketovém modelářství jsou na str 50 parametry na na motorky A,B,C.
Rapier D jsem si změřil a zvážil svoje kusy ...
RAPIER RM A3-5
Ic =2,5 Ns , vnější průměr motorku=12,8 mm , délka motorku=45 mm, hmotnost=7 gr.
RAPIER RM B4-5
Ic=5 Ns, vnější průměr motorku=14,8 mm , délka motorku=49 mm, hmotnost=10 gr.
RAPIER RM C4-7
Ic=10 Ns, vnější průměr motorku=17,6 mm , délka motorku=75 mm, hmotnost=25 gr.
RAPIER RM D4-6
Ic=20 Ns, vnější průměr motorku=17,6-18,2 mm , délka motorku=100 mm, hmotnost=39,5 gr.
Průměry motorků se mohou o pár desetin mm lišit.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
10 roků 2 měsíců zpět #2257
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Motory Rapier
www.rcm.cz/e-shop/rakety-raketove-motory...a3-4-1ks-id:73.eshop
Označení raketových motorů:
A 0.00 - 2.50 Ns
B 2.51 - 5.00 Ns
C 5.01 - 10.00 Ns
D 10.01 - 20.00 Ns
Příklad:
A4-5
A - motor s impulsem do 2,5 Ns
4 - střední tah 4 N
5 - zpoždění 5 s
Označení raketových motorů:
A 0.00 - 2.50 Ns
B 2.51 - 5.00 Ns
C 5.01 - 10.00 Ns
D 10.01 - 20.00 Ns
Příklad:
A4-5
A - motor s impulsem do 2,5 Ns
4 - střední tah 4 N
5 - zpoždění 5 s
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Arthur_Murray
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
10 roků 2 měsíců zpět #2256
od Arthur_Murray
Odpověděl Arthur_Murray pro téma Motory Rapier
Ahoj,
jo, pod papírovou krytkou je střelný prach tak to asi bude jedno s těma barvami.
Hlavně jsem si chtěl pohrát se svazky motorů a s více stupňovými raketami.
jo, pod papírovou krytkou je střelný prach tak to asi bude jedno s těma barvami.
Hlavně jsem si chtěl pohrát se svazky motorů a s více stupňovými raketami.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 2 měsíců zpět #2255
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Motory Rapier
Ahoj Arthure ,
Rozměrově to opravdu odpovídá A3-4 , teda motor 2,5 Ns , zpoždění 4 sec, průměrnýtah 3 N.
Jak píše Vojta , podívej se pod zelenou krytku , jestli tam je výmetná náplň (ne jen ucpávka ) tak je to A3-4.
Pokuď jsi vzal poslední kusy motrků u dodavatele tak to už nezjistí ani oni.
Dodávání takovýchto "neoznačených" motorků je ze strany výrobce, při zásadním nedostaku informací o jednotlivých typech je dosti drsné! To i Bulhaři , Rusové a další měli motorky s vytištěným označením ...
Jestli jsou použité obě barvy krytky výmetu u motorku do rakety, tak by mne celkem zajímal názor výrobce!!
S 2,5 Ns motorkem toho ale moc nenalétáš.
Mirek
Rozměrově to opravdu odpovídá A3-4 , teda motor 2,5 Ns , zpoždění 4 sec, průměrnýtah 3 N.
Jak píše Vojta , podívej se pod zelenou krytku , jestli tam je výmetná náplň (ne jen ucpávka ) tak je to A3-4.
Pokuď jsi vzal poslední kusy motrků u dodavatele tak to už nezjistí ani oni.
Dodávání takovýchto "neoznačených" motorků je ze strany výrobce, při zásadním nedostaku informací o jednotlivých typech je dosti drsné! To i Bulhaři , Rusové a další měli motorky s vytištěným označením ...
Jestli jsou použité obě barvy krytky výmetu u motorku do rakety, tak by mne celkem zajímal názor výrobce!!
S 2,5 Ns motorkem toho ale moc nenalétáš.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.316 sekund