Motory Rapier
- Arthur_Murray
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
10 roků 2 měsíců zpět #2254
od Arthur_Murray
Odpověděl Arthur_Murray pro téma Motory Rapier
Motory přišli v pytlíku takže člověk ví houby Ale rozměry jsou: 44 x 13. Podle faktury označení A3-4.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vojta
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 140
- Obdržená poděkování 6
10 roků 2 měsíců zpět #2253
od vojta
Odpověděl vojta pro téma Motory Rapier
Krátce
ZELENÉ - RAKETOVÉ KLUZÁKY
ČERVENÉ - MODELY RAKET
Pomocná berlička pod tím zeleným víčkem by neměla být slož pro výmet u červené ano ale to už jsi nejsem jistý na 100%
ZELENÉ - RAKETOVÉ KLUZÁKY
ČERVENÉ - MODELY RAKET
Pomocná berlička pod tím zeleným víčkem by neměla být slož pro výmet u červené ano ale to už jsi nejsem jistý na 100%
Dneska mi přišli motory Rapier a jedny mají zelenou ucpávku výmetu a jedny červenou. Nevíte někdo co to značí, nebo to nic neznamená?
Martin
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 2 měsíců zpět #2252
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Motory Rapier
Ahoj ,
jaký typ motorku Ti měli poslat???
opět je tu málo informací , údaj o vnějším průměru motorlu a jeho délce, dále foto ze strany trysky - jsou rozdíly v průměru trysky ??
Bohužel je bordel způsobený nedostatkem informaci na webu výrobce, odchylkami ve značení různých verzí motorů,
problémem je i v případě vytažení motorku z původní krabičky - v obchodě, chtělo to pomocný popis přímo na motorek, neco nějakou samolepku. Po vytažení z krabičky vznikne lehce zmatek a omyl.
Barevné rozlišení motorů. - podle webu výrobce.
Modelářské raketové motory jsou baleny v krabičkách červených a označeny písmeny RM.
Modelářské letecké tryskové motory Rapier mají podobnou konstrukci jako modelářské motory raketové. Jejich záměna by mohla způsobit uživateli zranění. Proto jsou modelářské letecké tryskové motory baleny v zelených krabičkách a označeny písmenem L.
Kromě toho bylo několik dalších značení po různou dobu, různá barva materiálu trysky , tištěná informace na víčku výmetu , barva trubky spalovací komory motorku ....
Zelená barva by neněla být na motorku pro rakety , pouze na motorku pro letadla - kluzáky.
Dále je možné se orientovat podle průměru motorku a jeho délky.
L1 fí= 10 mm,
L2 fí=11 mm,
L3 fí = 14,6 mm , délka 65 mm
Pro motorky do raket :
fí= 14,8 mm (2,5 - 5 Ns) cca 50 mm
fí= 18 mm (10 - 20 Ns) délka 75 - 90 mm
Mirek
jaký typ motorku Ti měli poslat???
opět je tu málo informací , údaj o vnějším průměru motorlu a jeho délce, dále foto ze strany trysky - jsou rozdíly v průměru trysky ??
Bohužel je bordel způsobený nedostatkem informaci na webu výrobce, odchylkami ve značení různých verzí motorů,
problémem je i v případě vytažení motorku z původní krabičky - v obchodě, chtělo to pomocný popis přímo na motorek, neco nějakou samolepku. Po vytažení z krabičky vznikne lehce zmatek a omyl.
Barevné rozlišení motorů. - podle webu výrobce.
Modelářské raketové motory jsou baleny v krabičkách červených a označeny písmeny RM.
Modelářské letecké tryskové motory Rapier mají podobnou konstrukci jako modelářské motory raketové. Jejich záměna by mohla způsobit uživateli zranění. Proto jsou modelářské letecké tryskové motory baleny v zelených krabičkách a označeny písmenem L.
Kromě toho bylo několik dalších značení po různou dobu, různá barva materiálu trysky , tištěná informace na víčku výmetu , barva trubky spalovací komory motorku ....
Zelená barva by neněla být na motorku pro rakety , pouze na motorku pro letadla - kluzáky.
Dále je možné se orientovat podle průměru motorku a jeho délky.
L1 fí= 10 mm,
L2 fí=11 mm,
L3 fí = 14,6 mm , délka 65 mm
Pro motorky do raket :
fí= 14,8 mm (2,5 - 5 Ns) cca 50 mm
fí= 18 mm (10 - 20 Ns) délka 75 - 90 mm
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Arthur_Murray
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
10 roků 2 měsíců zpět #2251
od Arthur_Murray
Odpověděl Arthur_Murray pro téma Motory Rapier
Dneska mi přišli motory Rapier a jedny mají zelenou ucpávku výmetu a jedny červenou. Nevíte někdo co to značí, nebo to nic neznamená?
Martin
Martin
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 3 měsíců zpět - 10 roků 3 měsíců zpět #2142
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Motory Rapier
Co se spolehlivosti Rapierů týče , víme o jejich nedostatcích a vhodným skladováním a manipulací se dá tento neduh částečně kompenzovat.
Motorky je nutné chránit před vlhkostí a většími teplotními změnami!
V důsledku navlhnutí plášte RM i po jeho následném vysušení ztratí potzřebné předpětí a může dojít k oddělení zrna TPH od pláště (spalovací komory). To vede k průšlehu plamene a nárústu plochy spalování paliva - tedy prudkému stoupnutí pracovního tlaku mimo normální rozsah a následnou destrukci motoru (plášť, tryska).
Papírové dutinky - spalovací komory těchto motorů prostě nejsou (a za tu cenu ani nemohou mít tu kvalitu jako dražší motory ).
Tyto motorky jsou však hromadně používané na klubových i mistrovských soutěžích RMK klubů a také v zahraničí -kam jde většína současné produkce. Takže jsou použitelné, ale je tomu potřebné taky napomáhat správným skladováním a manipulací.
Raketové motorky Rapier představují pro začínající raketové modeláře svojí cenovou dostupnosti často jedinou alternativu pohonné jednotky. ROS-ka je přece jen poněkud náročná na začátek.
Mirek
Motorky je nutné chránit před vlhkostí a většími teplotními změnami!
V důsledku navlhnutí plášte RM i po jeho následném vysušení ztratí potzřebné předpětí a může dojít k oddělení zrna TPH od pláště (spalovací komory). To vede k průšlehu plamene a nárústu plochy spalování paliva - tedy prudkému stoupnutí pracovního tlaku mimo normální rozsah a následnou destrukci motoru (plášť, tryska).
Papírové dutinky - spalovací komory těchto motorů prostě nejsou (a za tu cenu ani nemohou mít tu kvalitu jako dražší motory ).
Tyto motorky jsou však hromadně používané na klubových i mistrovských soutěžích RMK klubů a také v zahraničí -kam jde většína současné produkce. Takže jsou použitelné, ale je tomu potřebné taky napomáhat správným skladováním a manipulací.
Raketové motorky Rapier představují pro začínající raketové modeláře svojí cenovou dostupnosti často jedinou alternativu pohonné jednotky. ROS-ka je přece jen poněkud náročná na začátek.
Mirek
Poslední změna: 10 roků 3 měsíců zpět uživatelem Mirek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Marcel
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 27
- Obdržená poděkování 0
10 roků 3 měsíců zpět #2140
od Marcel
Odpověděl Marcel pro téma Motory Rapier
Po Rapierech se radši ani neshánět. Sice jsou levné, ale mé zkušenosti s nimi nevalné. Jako začátečník jsem začal s jednoduchými raketkami a s motory Rapier. Záhy jsem ale přeběhl k motorům Estes. Každá další koupená várka Rapierů byla horší a horší. Co se týká spolehlivosti i nenaplnění deklarovaných výkonů. Po několika, ne vlastní konstrukční chybou, zničených modelech (jeden dokonce částečně shořel díky propálené dutince motoru, dále několik vyražených trysek v prvních fázích letu atd.) jsem na tyto motory zanevřel. Motory Estes jsou zatím 100% spolehlivé a od té doby pouze dvě havárie - slepé vývojové větve .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.330 sekund