- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Raketové motory - přehled druhů.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
10 roků 6 měsíců zpět #1695
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Raketové motory - přehled druhů.
Ahoj dudo ,
ono je to skor zúfalý boj s obmedzenou reálnou interaktívnosťou reakcie na dotaz v rámci písanej odpovede.
Na Skypu či inej zvukovek komunikácii je možné ďalej spresňovať problém a nájsť čo najpresnejšiu odpoveď.
Nech Ti to pekne lieta ...
Mirek
ono je to skor zúfalý boj s obmedzenou reálnou interaktívnosťou reakcie na dotaz v rámci písanej odpovede.
Na Skypu či inej zvukovek komunikácii je možné ďalej spresňovať problém a nájsť čo najpresnejšiu odpoveď.
Nech Ti to pekne lieta ...
Mirek
Poděkovali: dudo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- dudo
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 43
- Obdržená poděkování 0
10 roků 6 měsíců zpět #1679
od dudo
Odpověděl dudo pro téma Raketové motory - přehled druhů.
Zdravím ťa Mirek,
ďakujem ti za fundovanú odpoveď. Ty si klenotnica vedomostí a zároveň"matka Tereza" nechápem, ako to môžeš stíhať taký široký záber venovať sa modelarstvu, sledovať novinky na webe a ešte ochotne každému poradíš a robíš to pravdepodobne na dvoch fórach . . . ja sa raketovému modelárstvu len opäť začínam po čase venovať aspoň v zime, teraz mám čas. Pár sorbitolových motorov som vyrobil, ale naplno sa tomu budem môcť venovať až vo februári, keď mi poprichádyajú objednané komponenty. Ešte raz ti ďakujem za čas, ktorý si mi venoval.
dudo
ďakujem ti za fundovanú odpoveď. Ty si klenotnica vedomostí a zároveň"matka Tereza" nechápem, ako to môžeš stíhať taký široký záber venovať sa modelarstvu, sledovať novinky na webe a ešte ochotne každému poradíš a robíš to pravdepodobne na dvoch fórach . . . ja sa raketovému modelárstvu len opäť začínam po čase venovať aspoň v zime, teraz mám čas. Pár sorbitolových motorov som vyrobil, ale naplno sa tomu budem môcť venovať až vo februári, keď mi poprichádyajú objednané komponenty. Ešte raz ti ďakujem za čas, ktorý si mi venoval.
dudo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Autor tématu
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 6 měsíců zpět #1678
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Raketové motory - přehled druhů.
Ahoj dudo,
raketové motory AeroTech G, představují dvě skupiny motorů a v každé z nich je několik typů.
Jde o motory typu Single use (jednorázové) a motory typu Reload ( opakovaně použitelné).
V každé této skupině je pro třídu G několik motorů s různým výkonem i různými palivy.
Například: G53, G64, G71 , G76 a podobně ...
Navíc - AeroTech používá šest typů paliva:
White Lightning™ (W)
A brilliant white flame, dense bright white exhaust and a throaty roar are the hallmarks of this popular propellant. Easy to track. Exciting to watch! White Lightning looks and sounds like actual sounding rockets and launch vehicles. Special effects professionals and aerospace companies specify the AeroTech White Lightning propellant to achieve realistic simulation.
Blue Thunder™ (T)
produces a bright violet-blue flame with a minimum of exhaust smoke. These motors provide a higher level of thrust than White Lightning or Black Jack motors of the same total impulse. Blue Thunder is the perfect propellant for high lift-off acceleration.
Black Jack™ (J) and Black Max™ (FJ)
Provides the high visibility tracking of dense black exhaust. In addition to a distinctive lift off roar, Black Jack motors give your models lower acceleration and longer powered flight than White Lightning or Blue Thunder motors of the same total impulse. Black Max provides slightly higher acceleration than White Lightning Propellant.
Redline™ (R)
Distinctly different from its propellant relatives, Redline provides unique visual and thrust characteristics for larger airframes and performance oriented flyers. The proprietary AeroTech formulation imparts Redline with its signature vivid scarlet flame. Redline’s burning rate lies midway between that of White Lightning and Blue Thunder. Photos don't do justice to the "laser-beam" intensity and color of Redline… you have to see it to appreciate it!
Warp-9™ (N)
If you blink you’ll miss it! Displaying a prominent yellow-orange flame studded with “mach diamonds”, Warp-9 is AeroTech’s fastest-burning propellant. Originally developed for Orbital’s Pegasus® fin motors, Warp-9 is perfect when you need the highest thrust possible from a given motor size. Alternatively, when used in an “endburning” grain configuration, Warp-9 delivers unique thrust curve profiles such as that produced by the new G69N model rocket reload
Takže jsou potom kombinace jednotlivých typů a paliv.
Motory asi nejblíže koupíš zde:
www.sierrafoxhobbies.com/catalog/index.php/cPath/47_82
Na motory do 80-160 Ns nemušíš mít TRA licenci.
Na opakované plnění motorů musíš kupovat tzv. Reload Kit příslušného typu !!
Obsahuje běžně liner-vnější izolační trubku , palivové zrno či zrna , těsnění , vazelínu a další potřebné díly.
Doma nelze udělat v amatérských podmínkách stejné AP palivo!!
Do motoru svého auta také nedáváš jakýkoliv benzín!
AP paliva jsou velmi citlivá na složení, poměr jednotlivých frakcí AP – určuje i rychlost hoření a jeho závislost na tlaku, nemluvě o skoro nemožnosti sehnat origoš HTPB jako pojivo. Příprava paliva bez bublin či prasklin je také náročná. Právě tak to jsou zkušenosti, vědomosti a vybavení – o penězích nemluvě.
Opomenutí těchto a mnoha dalších problémů bude zřejmě znamenat další výkonný dělobuch na rampě!
Pokuď nemáš dostatek zkušeností s provozem plnitelných motorů( například sorbitolových – které jsou z těch plnitelných nejjednodušší), tak ti nákup reloadů spíše nedoporučuji.
Stačí se podívat na množství havárií profesionálních plnitelných raketových motorů, v drtivé většině v důsledku chyb při jeho sestavení či použití (na YouTube i klubových webech je toho na mraky).
Každy raketák když jde dále potřebuje si osvojit potřebné znalosti, zkušenosti i vybavení …
Na znalosti je nejlepší studium, otázka a odpověď vždycky pokryje jenom část problému a mnohé zůstavá mimo pozornosti!! V současnosti máme k dispozici dostatek dobré literatury a obrovké množství informací na Internetu, ale i jinde.
To co jsi se ptal i to co teď píšu zde na tomto webu již v různé podobě několikrát bylo.
Je potřebné si problematiku nastudovat tak jak to jde a na zbytek se potom kvalifikovaněji ptát.
Na podrobnější debatu je vhodnější použít Skype, písemně to není možně ….
Mirek
raketové motory AeroTech G, představují dvě skupiny motorů a v každé z nich je několik typů.
Jde o motory typu Single use (jednorázové) a motory typu Reload ( opakovaně použitelné).
V každé této skupině je pro třídu G několik motorů s různým výkonem i různými palivy.
Například: G53, G64, G71 , G76 a podobně ...
Navíc - AeroTech používá šest typů paliva:
White Lightning™ (W)
A brilliant white flame, dense bright white exhaust and a throaty roar are the hallmarks of this popular propellant. Easy to track. Exciting to watch! White Lightning looks and sounds like actual sounding rockets and launch vehicles. Special effects professionals and aerospace companies specify the AeroTech White Lightning propellant to achieve realistic simulation.
Blue Thunder™ (T)
produces a bright violet-blue flame with a minimum of exhaust smoke. These motors provide a higher level of thrust than White Lightning or Black Jack motors of the same total impulse. Blue Thunder is the perfect propellant for high lift-off acceleration.
Black Jack™ (J) and Black Max™ (FJ)
Provides the high visibility tracking of dense black exhaust. In addition to a distinctive lift off roar, Black Jack motors give your models lower acceleration and longer powered flight than White Lightning or Blue Thunder motors of the same total impulse. Black Max provides slightly higher acceleration than White Lightning Propellant.
Redline™ (R)
Distinctly different from its propellant relatives, Redline provides unique visual and thrust characteristics for larger airframes and performance oriented flyers. The proprietary AeroTech formulation imparts Redline with its signature vivid scarlet flame. Redline’s burning rate lies midway between that of White Lightning and Blue Thunder. Photos don't do justice to the "laser-beam" intensity and color of Redline… you have to see it to appreciate it!
Warp-9™ (N)
If you blink you’ll miss it! Displaying a prominent yellow-orange flame studded with “mach diamonds”, Warp-9 is AeroTech’s fastest-burning propellant. Originally developed for Orbital’s Pegasus® fin motors, Warp-9 is perfect when you need the highest thrust possible from a given motor size. Alternatively, when used in an “endburning” grain configuration, Warp-9 delivers unique thrust curve profiles such as that produced by the new G69N model rocket reload
Takže jsou potom kombinace jednotlivých typů a paliv.
Motory asi nejblíže koupíš zde:
www.sierrafoxhobbies.com/catalog/index.php/cPath/47_82
Na motory do 80-160 Ns nemušíš mít TRA licenci.
Na opakované plnění motorů musíš kupovat tzv. Reload Kit příslušného typu !!
Obsahuje běžně liner-vnější izolační trubku , palivové zrno či zrna , těsnění , vazelínu a další potřebné díly.
Doma nelze udělat v amatérských podmínkách stejné AP palivo!!
Do motoru svého auta také nedáváš jakýkoliv benzín!
AP paliva jsou velmi citlivá na složení, poměr jednotlivých frakcí AP – určuje i rychlost hoření a jeho závislost na tlaku, nemluvě o skoro nemožnosti sehnat origoš HTPB jako pojivo. Příprava paliva bez bublin či prasklin je také náročná. Právě tak to jsou zkušenosti, vědomosti a vybavení – o penězích nemluvě.
Opomenutí těchto a mnoha dalších problémů bude zřejmě znamenat další výkonný dělobuch na rampě!
Pokuď nemáš dostatek zkušeností s provozem plnitelných motorů( například sorbitolových – které jsou z těch plnitelných nejjednodušší), tak ti nákup reloadů spíše nedoporučuji.
Stačí se podívat na množství havárií profesionálních plnitelných raketových motorů, v drtivé většině v důsledku chyb při jeho sestavení či použití (na YouTube i klubových webech je toho na mraky).
Každy raketák když jde dále potřebuje si osvojit potřebné znalosti, zkušenosti i vybavení …
Na znalosti je nejlepší studium, otázka a odpověď vždycky pokryje jenom část problému a mnohé zůstavá mimo pozornosti!! V současnosti máme k dispozici dostatek dobré literatury a obrovké množství informací na Internetu, ale i jinde.
To co jsi se ptal i to co teď píšu zde na tomto webu již v různé podobě několikrát bylo.
Je potřebné si problematiku nastudovat tak jak to jde a na zbytek se potom kvalifikovaněji ptát.
Na podrobnější debatu je vhodnější použít Skype, písemně to není možně ….
Mirek
Poděkovali: OGS, dudo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- dudo
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 43
- Obdržená poděkování 0
10 roků 6 měsíců zpět #1677
od dudo
Odpověděl dudo pro téma Raketové motory - přehled druhů.
Zaujímalo by ma, ako je to s raketovými motormi Aerotech G, kde najbližšie sa dajú kúpiť, je potrebné do nich kupovať originál raketové palivo, alebo sa dá niečím nahradiť? Je potrebné nejaká licencia na poúžívanie . . .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
10 roků 10 měsíců zpět - 10 roků 10 měsíců zpět #1329
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma VyhláškaRe: Raketové motory - přehled druhů.
Takže jsem našel tu přílohu . Na internetu se dá stáhnout plné znění
VYHLÁŠKA č. 89/1994
Ministerstva průmyslu a obchodu
ze dne 12. dubna 1994,
kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 38/1994 Sb., o zahraničním obchodu s vojenským materiálem a o doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů
V příloze je to pod odstavcem SVM8.
Tím nechci nikoho samozřejmě strašit ,jde vysloveně o informativní hledisko a pro zájemce doporučuji hlubší studium této problematiky. Protože jak já říkám ...informací není nikdy dost.
Ještě na vysvětlenou ,jde vysloveně o problematiku zahraničního obchodu tj.dovoz.vývoz těchto látek,neřeší problematiku držení v místě původu.
VYHLÁŠKA č. 89/1994
Ministerstva průmyslu a obchodu
ze dne 12. dubna 1994,
kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 38/1994 Sb., o zahraničním obchodu s vojenským materiálem a o doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů
V příloze je to pod odstavcem SVM8.
Tím nechci nikoho samozřejmě strašit ,jde vysloveně o informativní hledisko a pro zájemce doporučuji hlubší studium této problematiky. Protože jak já říkám ...informací není nikdy dost.
Ještě na vysvětlenou ,jde vysloveně o problematiku zahraničního obchodu tj.dovoz.vývoz těchto látek,neřeší problematiku držení v místě původu.
Poslední změna: 10 roků 10 měsíců zpět uživatelem Pandy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Rado
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 3
10 roků 10 měsíců zpět #1326
od Rado
Odpověděl Rado pro téma Re: Raketové motory - přehled druhů.
Takže, český distribútor vie dodať HTPB avšak najmenší odber je cca 200kg.
Iná, európska firma vie dodať Krasol LBH 2000, avšak minimálne množstvo je 20kg. Cena je 29 Eur/kg. Toto celé je bez tvrdidla, diizokyanátu.
Žial, v databázach neevidujú žiadnu firmu z CZ a SK, ktorá by použila HTPB a mala ho na sklade, odkiaľ by sa dalo získať menšie množstvo.
Aerocon www.aeroconsystems.com/misc/htpb.htm odporúča tvrdidlo produkt firmy Dow, Papi 94, čo je polymerický MDI isokyanát. www.dow.com/polyurethane/products/ Dá sa použiť aj TDI, čo je toluene diisocyanate, takisto polyuretánové tvrdidlo od firmy BASF: www2.basf.us/urethanechemicals/pdfs/chem...DI/Lurpanate8020.pdf
Dokonca som dnes objavil aj slovenský výrobok firmy Chemolak, Tvrdidlo do polyuretánových náterov, číslo 7081. www.efarby.sk/kategoria/riedidla-odhrdzo...isada-do-polyuretan/
Takže, otázka znie, či máte niekto záujem o HTPB, ak áno, napíšte SZ. Ak sa vyzbierame 20kg tak to objednám. Teraz je to cca 600 EUr + poštovné a to je na jednu osobu príliš veľa
Iná, európska firma vie dodať Krasol LBH 2000, avšak minimálne množstvo je 20kg. Cena je 29 Eur/kg. Toto celé je bez tvrdidla, diizokyanátu.
Žial, v databázach neevidujú žiadnu firmu z CZ a SK, ktorá by použila HTPB a mala ho na sklade, odkiaľ by sa dalo získať menšie množstvo.
Aerocon www.aeroconsystems.com/misc/htpb.htm odporúča tvrdidlo produkt firmy Dow, Papi 94, čo je polymerický MDI isokyanát. www.dow.com/polyurethane/products/ Dá sa použiť aj TDI, čo je toluene diisocyanate, takisto polyuretánové tvrdidlo od firmy BASF: www2.basf.us/urethanechemicals/pdfs/chem...DI/Lurpanate8020.pdf
Dokonca som dnes objavil aj slovenský výrobok firmy Chemolak, Tvrdidlo do polyuretánových náterov, číslo 7081. www.efarby.sk/kategoria/riedidla-odhrdzo...isada-do-polyuretan/
Takže, otázka znie, či máte niekto záujem o HTPB, ak áno, napíšte SZ. Ak sa vyzbierame 20kg tak to objednám. Teraz je to cca 600 EUr + poštovné a to je na jednu osobu príliš veľa
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.322 sekund