- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
Výmet padáku
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
5 roků 5 měsíců zpět #5063
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Výmet padáku
Již před 5-ti léty a 5 měsíci jsem na tomto webu webu dával dva příspěvky o baffle přepážkách a kontajnerech.
www.raketaci.cz/index.php/fofum-pokec-o-...zky-a-kontajner#1295
velmi pěkně je to posáno v Apogee Newletteru č. 129 - link je zde:
a www.raketaci.cz/index.php/fofum-pokec-o-...zky-a-kontajner#1327
ale nějak to místní moc nezaujalo, i když např. Petr Vysloužíl používá v některých modelech prakticky shodný baffle kontajner jako popisuje Pandy.
Mirek
www.raketaci.cz/index.php/fofum-pokec-o-...zky-a-kontajner#1295
velmi pěkně je to posáno v Apogee Newletteru č. 129 - link je zde:
a www.raketaci.cz/index.php/fofum-pokec-o-...zky-a-kontajner#1327
ale nějak to místní moc nezaujalo, i když např. Petr Vysloužíl používá v některých modelech prakticky shodný baffle kontajner jako popisuje Pandy.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pandy
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 627
- Obdržená poděkování 40
5 roků 5 měsíců zpět - 5 roků 5 měsíců zpět #5062
od Pandy
Odpověděl Pandy pro téma Výmet padáku
Propaluje se Vám při výmetu padák??
Kromě velmi elegantního řešení jenž zde popsal Karel J. /trubka v trubce / je zde další řešení :
"baffle" než popis tak foto napoví . Jistě konstrukčně se dá přidat více přepážek tj. čím více BP tím asi více přepážek. Viděl jsem i řešení s kovovou drátěnkou na nádobí vevnitř. Nevýhodou ovšem je, že časem vlivem vzdušné vlhkosti se vlivem rozkladu pevných částic z spalin uvolňuje na drátěnce H2S .
Kromě velmi elegantního řešení jenž zde popsal Karel J. /trubka v trubce / je zde další řešení :
"baffle" než popis tak foto napoví . Jistě konstrukčně se dá přidat více přepážek tj. čím více BP tím asi více přepážek. Viděl jsem i řešení s kovovou drátěnkou na nádobí vevnitř. Nevýhodou ovšem je, že časem vlivem vzdušné vlhkosti se vlivem rozkladu pevných částic z spalin uvolňuje na drátěnce H2S .
Poslední změna: 5 roků 5 měsíců zpět uživatelem Koudy.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 5 měsíců zpět #3736
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Výmet padáku
Ahoj Franku ,
Nejlépe se celkový impulz motoru počítá z tahového diagramu motoru.
Pokuď máš tahový diagram svého motoru , změřený například Redalsem,
tak tam je už celkový impulz uvedený.
Jde o celkovou velikost plochy pod grafem (tahovou křivkou).
Celkový impulz motoru si můžeš zjednodušeně představit jako jako "impulz" - časové působení síly(tahu).Jako kdyby motor hořel pouze 1 vteřinu.
Příklad - dobře známá ROS-ka.
Maximální tah je cca 9-10 kp, střední(průměrný) tah je cca 2,5 kp po dobu 1,65 sec. Kdyby ten motor hořel 1 vteřinu , jeho tah by byl cca 4 kp.
Střední tah x doba hoření= Ic celkový impulz.
4 kp= 40 N , 4 kp/1 sec ´40 Nx 1 sec = 40 Ns
Pokuď nemáš tahový diagram je možné udělat přibližný výpočet celkového impulzu na základě množství paliva v motoru a jeho Isp(specifického impulzu.
Příklad: motor na základní sorbitolové palivo.
Pokuď je slušně udělaný dosahuje Isp= 100 -110 s
Když je udělaný hůře , dokáže méně využít energii v něm obsaženou a jeho Isp může být např. jen 80-90 s.
Mám tedy sorbitolový motor , obsahuje v sobě 180 gr paliva.
Slušně udělaný motor s tímto množstvím palivá by dal Isp= 180-200 Ns,
tedy 1 gr.= 1 až 1,1 Ns !!
Tolik stručný nástin problematiky .....
Podívej se na diagram v příloze ..., motor obsahuje 530 gr paliva SX81,
max. tah=281 N , střední tah 152 N, doba hoření=3,75 sec.,
celkový impulz je 572 Ns. Jde o jednozrnový motor M. Křížka.
Střední tah je ve skutečnosti vyšší , je skreslený delší dobou náběhu motoru.
Mirek
Nejlépe se celkový impulz motoru počítá z tahového diagramu motoru.
Pokuď máš tahový diagram svého motoru , změřený například Redalsem,
tak tam je už celkový impulz uvedený.
Jde o celkovou velikost plochy pod grafem (tahovou křivkou).
Celkový impulz motoru si můžeš zjednodušeně představit jako jako "impulz" - časové působení síly(tahu).Jako kdyby motor hořel pouze 1 vteřinu.
Příklad - dobře známá ROS-ka.
Maximální tah je cca 9-10 kp, střední(průměrný) tah je cca 2,5 kp po dobu 1,65 sec. Kdyby ten motor hořel 1 vteřinu , jeho tah by byl cca 4 kp.
Střední tah x doba hoření= Ic celkový impulz.
4 kp= 40 N , 4 kp/1 sec ´40 Nx 1 sec = 40 Ns
Pokuď nemáš tahový diagram je možné udělat přibližný výpočet celkového impulzu na základě množství paliva v motoru a jeho Isp(specifického impulzu.
Příklad: motor na základní sorbitolové palivo.
Pokuď je slušně udělaný dosahuje Isp= 100 -110 s
Když je udělaný hůře , dokáže méně využít energii v něm obsaženou a jeho Isp může být např. jen 80-90 s.
Mám tedy sorbitolový motor , obsahuje v sobě 180 gr paliva.
Slušně udělaný motor s tímto množstvím palivá by dal Isp= 180-200 Ns,
tedy 1 gr.= 1 až 1,1 Ns !!
Tolik stručný nástin problematiky .....
Podívej se na diagram v příloze ..., motor obsahuje 530 gr paliva SX81,
max. tah=281 N , střední tah 152 N, doba hoření=3,75 sec.,
celkový impulz je 572 Ns. Jde o jednozrnový motor M. Křížka.
Střední tah je ve skutečnosti vyšší , je skreslený delší dobou náběhu motoru.
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
8 roků 5 měsíců zpět #3735
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Výmet padáku
Ahoj,
ještě bych ti doporučil OpenRocket.
Malá oprava, " 170 N je tah (síla)"
Impuls má jednotku [N.s] a z toho už je i vidět jak se vypočítá.
Takže celkový impuls se rovná obsahu plochy pod křivkou v tahovém diagramu. Tedy je to integrál.
Zjednodušeně je to střední hodnota tahu x čas hoření.
Dále zjednodušeno, pokud by měl motor tah 170N po celou dobu chodu motoru, bude jeho impuls 170 x 1,1=187 Ns.
Protože je ale křivka nějak zakřivená a maximální tah se dosahuje pouze v jednom bodě, impuls bude určitě nižší. Pouze z těchto dvou hodnot ho spočítat nelze, pouze odhadnout na základě konstrukce motoru.
Michal
ještě bych ti doporučil OpenRocket.
Malá oprava, " 170 N je tah (síla)"
Impuls má jednotku [N.s] a z toho už je i vidět jak se vypočítá.
Takže celkový impuls se rovná obsahu plochy pod křivkou v tahovém diagramu. Tedy je to integrál.
Zjednodušeně je to střední hodnota tahu x čas hoření.
Dále zjednodušeno, pokud by měl motor tah 170N po celou dobu chodu motoru, bude jeho impuls 170 x 1,1=187 Ns.
Protože je ale křivka nějak zakřivená a maximální tah se dosahuje pouze v jednom bodě, impuls bude určitě nižší. Pouze z těchto dvou hodnot ho spočítat nelze, pouze odhadnout na základě konstrukce motoru.
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- frank9
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 2
- Obdržená poděkování 0
8 roků 5 měsíců zpět - 8 roků 5 měsíců zpět #3734
od frank9
Odpověděl frank9 pro téma Výmet padáku
Jo, díky moc, moc dobrý program, ale ještě bych měl jednu podstatnou otázku a to, jak vypočítat celkový impulz? Znám maximální ímpulz a dobu tahu motoru 170N a 1,1s
Na wikipedii je to popsáno dost složitě.
Na wikipedii je to popsáno dost složitě.
Poslední změna: 8 roků 5 měsíců zpět uživatelem frank9.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
8 roků 5 měsíců zpět #3727
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Výmet padáku
Ahoj Franku ,
V sekci : Ke stahnuti / Pomocné programy:
www.raketaci.cz/index.php/ke-stahnuti/ca...y/6-pomocne-programy
si stáhni program :Výpočet letu rakety
zadej parametry modelu a motoru , získáš dobu letu do Apogea.
Tato doba = doba hoření motoru + doba hoření pyrozpožďovače .... - získáš potřebnou dobu hoření zpožďovače ...
Mirek
V sekci : Ke stahnuti / Pomocné programy:
www.raketaci.cz/index.php/ke-stahnuti/ca...y/6-pomocne-programy
si stáhni program :Výpočet letu rakety
zadej parametry modelu a motoru , získáš dobu letu do Apogea.
Tato doba = doba hoření motoru + doba hoření pyrozpožďovače .... - získáš potřebnou dobu hoření zpožďovače ...
Mirek
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.293 sekund