- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
×
Vítejte ve fóru Rakeťáci!
Řekněte nám a našim členům, kdo jste, co se vám líbí a proč jste se stali členem těchto webových stránek.
Vítáme všechny nové uživatele a doufáme, že se budeme vídat častěji!
Řekněte nám a našim členům, kdo jste, co se vám líbí a proč jste se stali členem těchto webových stránek.
Vítáme všechny nové uživatele a doufáme, že se budeme vídat častěji!
Hello from Slovenia
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
10 roků 5 měsíců zpět #1845
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Hello from Slovenia
Thank you for an outstanding answer, Andrej,
and translation for other guys:
"Většinu mých raket odpaluji v ústředním výcvikovém vojenském prostoru s názvem Poček-Bač s rozlohou 100km2.
Vzdušný prostor je většinou uzavřen s výjimkou víkendu a noci. Pro projekt s dostupem nad 10km, na kterém teď pracuji, bude odpalován ve vojenském prostoru Drawsko-Pomorskie v Polsku. Tato akce bude organizována sdružením polských rakeťáků. Prostor umožňuje lety do výšky 16km. Pro ještě větší výšky mi bylo umožněno použití vojenského prostoru NATO v Bosně, poblíž města Glamoč. Tento prostor se jmenuje Resolute Barbara a bylo mi řečeno, že je zde možné létat až do výšky 30km."
Michal
and translation for other guys:
"Většinu mých raket odpaluji v ústředním výcvikovém vojenském prostoru s názvem Poček-Bač s rozlohou 100km2.
Vzdušný prostor je většinou uzavřen s výjimkou víkendu a noci. Pro projekt s dostupem nad 10km, na kterém teď pracuji, bude odpalován ve vojenském prostoru Drawsko-Pomorskie v Polsku. Tato akce bude organizována sdružením polských rakeťáků. Prostor umožňuje lety do výšky 16km. Pro ještě větší výšky mi bylo umožněno použití vojenského prostoru NATO v Bosně, poblíž města Glamoč. Tento prostor se jmenuje Resolute Barbara a bylo mi řečeno, že je zde možné létat až do výšky 30km."
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vrbec
- Autor tématu
- Offline
- Nováček
Méně
Více
- Příspěvky: 8
- Obdržená poděkování 0
10 roků 5 měsíců zpět - 10 roků 5 měsíců zpět #1844
od Vrbec
Odpověděl Vrbec pro téma Hello from Slovenia
I launch most of my rockets on a central military training range called Poček-Bač. It has an area of about 100 km2. Airspace is mostly closed except for the weekends and at night.
The +10km project I'm working on right now will be launched at Drawsko-Pomorskie military range in Poland. This launch campaign will be organized by Polish rocket society. Flights up to 16 km are allowed on this range.
For even higher flights I was told that it can be arranged to use a NATO military range in Bosnia near the town of Glamoč. The range is called Resolute Barbara and I was told that flights up to 30 km are possible there.
Andrej
The +10km project I'm working on right now will be launched at Drawsko-Pomorskie military range in Poland. This launch campaign will be organized by Polish rocket society. Flights up to 16 km are allowed on this range.
For even higher flights I was told that it can be arranged to use a NATO military range in Bosnia near the town of Glamoč. The range is called Resolute Barbara and I was told that flights up to 30 km are possible there.
Andrej
Poslední změna: 10 roků 5 měsíců zpět uživatelem Vrbec.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 5 měsíců zpět #1842
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Hello from Slovenia
Hello Andrej,
let me ask you a bit for the safety management of your high speed / high altitude projects.
Do you use any special area which is feasible for these projects, for example with limited access of public? I mean something like military field. How big is that space?
How is the air traffic managed? Do you have a traffic corridor's plan or have some time gaps in traffic confirmed?
Thank you and take care,
Michal
let me ask you a bit for the safety management of your high speed / high altitude projects.
Do you use any special area which is feasible for these projects, for example with limited access of public? I mean something like military field. How big is that space?
How is the air traffic managed? Do you have a traffic corridor's plan or have some time gaps in traffic confirmed?
Thank you and take care,
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal K
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 261
- Obdržená poděkování 9
10 roků 5 měsíců zpět #1839
od Michal K
Odpověděl Michal K pro téma Hello from Slovenia
Ahoj,
určitě je pravda, co jsi napsal. Na mne to působilo trochu "zálesáckým" dojmem. Žádné soudy nevyvozuji.
Jinak si myslím, že záleží na tom, co od toho kdo čeká a na co se bude specializovat.
Někoho to táhne spíš k "vizuálnímu" létání, někoho k rekordním letům za hranicí viditelnosti a někoho třeba úplně jinam.
Já se držím spíš té první kategorie nejen proto, že ta druhá je nepoměrně komplikovanější (v různých oblastech) a dražší.
Odkaz na "holandské raketové kluky", kteří nějaké ty výškové lety taky dělají.
www.dutchrocketboys.nl/index.htm
Michal
určitě je pravda, co jsi napsal. Na mne to působilo trochu "zálesáckým" dojmem. Žádné soudy nevyvozuji.
Jinak si myslím, že záleží na tom, co od toho kdo čeká a na co se bude specializovat.
Někoho to táhne spíš k "vizuálnímu" létání, někoho k rekordním letům za hranicí viditelnosti a někoho třeba úplně jinam.
Já se držím spíš té první kategorie nejen proto, že ta druhá je nepoměrně komplikovanější (v různých oblastech) a dražší.
Odkaz na "holandské raketové kluky", kteří nějaké ty výškové lety taky dělají.
www.dutchrocketboys.nl/index.htm
Michal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Mirek
- Offline
- Moderátor
Méně
Více
- Příspěvky: 1246
- Obdržená poděkování 81
10 roků 5 měsíců zpět - 10 roků 5 měsíců zpět #1836
od Mirek
Odpověděl Mirek pro téma Hello from Slovenia
Ahoj Honzo a ostatní ,
My všichni se díváme na tento problém z hlediska podmínek v ČR , našich zkušeností a znalostí.
O skutečných podmínkách ve Slovinsku, ve kterých Andrej pracuje a létá nevíme zatím prakticky nic.
Ve Srbsku je pokuď vím na rakeťáckých akcích také dostup omezen na cca 500-800 m.
Myslím si, že člověk natolik inteligentní a šikovný , aby dokázal zkonstruovat a vyrobit tak náročné modely a motory , bude mít i dostatek odpovědnosti a schopnosti předvídat možné následky těchto aktivit.
Andrej ovšem zřejmě dělá i běžnější modely, viď videa na jeho YouTube profilu:
www.youtube.com/user/Andre09091978?feature=watch
zde má i žluto-černou V2.
Zde je link na video z prvního HPR a MPR rakeťáckého festivalu na letišti Lisičji Jarak u Bělehradu
V r. 2009:
- zde také můžete vidět Andreje s jeho V2!
právě na tomto místě letěl poslední Adrejem zmiňovaný model o průměru 60 mm do výšky 3 km !!
Aspoň podle popisu na Ozark diagramu - datum 25.9.2010 - je v jeho příspěvku zde!!
Pro lepší představu o tamní činnosti(Slovinsko je vedle ..) se podívejte na stránku novinek klubu: Istraživački Raketni Centar v Bělehradě: foto , videa i text ….
www.raketnicentar.com/novosti.htm
významná Slovinská historická osobnost v raketách a kosmonautice: Herman Potočnik
en.wikipedia.org/wiki/Herman_Poto%C4%8Dnik
www.ksevt.eu/eng_index_herman.html
Slovinské meteorologické rakety:
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0094576504001523
www.spacebanter.com/showthread.php?t=51370
Andrej na Rocketryforum:
www.rocketryforum.com/showthread.php?449...-rocket-23kft-flight
To co jsme zde zatím viděli byly speciální konstrukce – HPR ,Experimentální modely- pro velké výšky a rychlosti s motory na báze KNO3,Mannitol - tedy v podstatě Sorbitol!!
Myslím , že v rámci dalších debat a Andrejem zde a časem zřejmě (snad) i na Koprníku se naše informace a představy zpřesní a pomůžou i nám.
Když se podíváme kolem nás máme další takovéto aktivity a modely – například Polsko:
Projekty Hypersonal, K1-X, RTP 3, RTP 4 …. Modely pro přěkonání rychlosti zvuku ..
www.rakiety.org.pl/index.php?option=com_...id=159&limitstart=10
Takovéto výkonné modely přináší pochopitelně řadu problémů , nejenom provozních, to je ale kapitola sama o sobě a je dobré sbírat související informace a zkušenosti. Bezpečnost musí výt vždy na prvním místě, pokuď se chceme dočkat a dožít dalšího letu ...
a teď doufám vypukne debata ................
Mirek
My všichni se díváme na tento problém z hlediska podmínek v ČR , našich zkušeností a znalostí.
O skutečných podmínkách ve Slovinsku, ve kterých Andrej pracuje a létá nevíme zatím prakticky nic.
Ve Srbsku je pokuď vím na rakeťáckých akcích také dostup omezen na cca 500-800 m.
Myslím si, že člověk natolik inteligentní a šikovný , aby dokázal zkonstruovat a vyrobit tak náročné modely a motory , bude mít i dostatek odpovědnosti a schopnosti předvídat možné následky těchto aktivit.
Andrej ovšem zřejmě dělá i běžnější modely, viď videa na jeho YouTube profilu:
www.youtube.com/user/Andre09091978?feature=watch
zde má i žluto-černou V2.
Zde je link na video z prvního HPR a MPR rakeťáckého festivalu na letišti Lisičji Jarak u Bělehradu
V r. 2009:
- zde také můžete vidět Andreje s jeho V2!
právě na tomto místě letěl poslední Adrejem zmiňovaný model o průměru 60 mm do výšky 3 km !!
Aspoň podle popisu na Ozark diagramu - datum 25.9.2010 - je v jeho příspěvku zde!!
Pro lepší představu o tamní činnosti(Slovinsko je vedle ..) se podívejte na stránku novinek klubu: Istraživački Raketni Centar v Bělehradě: foto , videa i text ….
www.raketnicentar.com/novosti.htm
významná Slovinská historická osobnost v raketách a kosmonautice: Herman Potočnik
en.wikipedia.org/wiki/Herman_Poto%C4%8Dnik
www.ksevt.eu/eng_index_herman.html
Slovinské meteorologické rakety:
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0094576504001523
www.spacebanter.com/showthread.php?t=51370
Andrej na Rocketryforum:
www.rocketryforum.com/showthread.php?449...-rocket-23kft-flight
To co jsme zde zatím viděli byly speciální konstrukce – HPR ,Experimentální modely- pro velké výšky a rychlosti s motory na báze KNO3,Mannitol - tedy v podstatě Sorbitol!!
Myslím , že v rámci dalších debat a Andrejem zde a časem zřejmě (snad) i na Koprníku se naše informace a představy zpřesní a pomůžou i nám.
Když se podíváme kolem nás máme další takovéto aktivity a modely – například Polsko:
Projekty Hypersonal, K1-X, RTP 3, RTP 4 …. Modely pro přěkonání rychlosti zvuku ..
www.rakiety.org.pl/index.php?option=com_...id=159&limitstart=10
Takovéto výkonné modely přináší pochopitelně řadu problémů , nejenom provozních, to je ale kapitola sama o sobě a je dobré sbírat související informace a zkušenosti. Bezpečnost musí výt vždy na prvním místě, pokuď se chceme dočkat a dožít dalšího letu ...
a teď doufám vypukne debata ................
Mirek
Poslední změna: 10 roků 5 měsíců zpět uživatelem Mirek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Honza
- Offline
- Začátečník
Méně
Více
- Příspěvky: 167
- Obdržená poděkování 10
10 roků 5 měsíců zpět #1835
od Honza
Odpověděl Honza pro téma Hello from Slovenia
Ahoj
Já taky začínal s raketkama co vážily 20g a když spadly na auto tak ho ani nepoškrábaly.Dneska už se strachuju aby se otevřel padák ,protože když letí pět kg ze 400m volným pádem tak je to pěknej mazec.A ten padáček co tam měl Andrej je tak na Rosku. Taky to museli tahat ze země jak řepu. Jinak dík Mirkoj za perfektní překlad. Tady je ukázka jak jednodeše a účelně lze motor udělat (dvě segerovky ,tryska a vrchní dno) Zajímavý je zapálení ,ale u tak dlouhého motoru je to nutnost .
Honza
Já taky začínal s raketkama co vážily 20g a když spadly na auto tak ho ani nepoškrábaly.Dneska už se strachuju aby se otevřel padák ,protože když letí pět kg ze 400m volným pádem tak je to pěknej mazec.A ten padáček co tam měl Andrej je tak na Rosku. Taky to museli tahat ze země jak řepu. Jinak dík Mirkoj za perfektní překlad. Tady je ukázka jak jednodeše a účelně lze motor udělat (dvě segerovky ,tryska a vrchní dno) Zajímavý je zapálení ,ale u tak dlouhého motoru je to nutnost .
Honza
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Moderátoři: Koudy
Vygenerováno za 0.339 sekund